Sökning: "Alexander Spel"
Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden Alexander Spel.
1. Digitala lärspel i matematikundervisningen : En litteraturstudie om digitala lärspels påverkan på elevernas motivation och lärande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Digitala inslag har idag en stor roll i skolan, men inom matematik klamrar lärare sig fast vid traditionella undervisningsmetoder. Samtidigt tryter motivationen för matematik hos mellanstadieelever. För att öka motivationen inom matematik uppmanas lärare att utgå från elevernas intresse. LÄS MER
2. Agenters skenbara intelligens och påverkan av förutsägbarhet och svårighetsjustering : Spelarens uppfattning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Då artificiell intelligens blir mer kapabel introduceras nya möjligheter för utvecklingen av AI i spel (Manuel Cebrian & Iyad Rahwan 2018; Steve Rabin 2017). Dock innebär detta inte att agenter blir mer intelligenta. LÄS MER
3. Permadeath - speldöd med tunga konsekvenser : Upplevelsen av permadeath i ett space shooter-spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Permadeath är en spelmekanik som innebär att när en spelares karaktär dör så förloras karaktären och alla framsteg permanent. Den här undersökningens syfte var att undersöka påverkan permadeath har på en spelares upplevelse. LÄS MER
4. Användande av audioledtrådar för navigation samt problemlösning i ett FPP spel : Hur påverkar användandet av audioledtrådar navigationen samt problemlösande i ett förstapersonsperspektivspel (FPP) spelarens övergripande upplevelse i jämförelse med ledtrådar i visuell kontext?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie jämför hur audioledtrådar och grafikledtrådar upplevs i en 3-D spelmiljö. Ett pilottest och ett speltest genomfördes för att besvara frågeställningen. I speltestet fick åtta speltestare lösa två uppgifter. LÄS MER
5. Pet! That! Thing! : En experimentell titt på lugn inom spel.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Vi har arbetat med lugn inom spel. Vår prototyp är en gameslice där du är en person som villklappa saker och du har en gummiarm som kan resa hur långt du som spelare vill, den kanäven böja sig överallt på skärmen. LÄS MER