Sökning: "Alexander Spel"

Visar resultat 11 - 15 av 63 uppsatser innehållade orden Alexander Spel.

  1. 11. UI-based, NPC-guided or No Tutorial at All? A Qualitative Study Comparing the Effects of Different Tutorials in the Same Game

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Alexander Malthed; Mathias Hjelmqvist; [2020]
    Nyckelord :tutorial; complexity; game mechanics; game development; qualitative study; tutorial; komplexitet; spelmekaniker; spelutveckling; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : One of the many challenges of game development is creating an effective tutorial. Although tutorials can be designed to instruct in numerous different ways, little is known about how they differ in terms of effectiveness. LÄS MER

  2. 12. Karaktärmekanikers påverkan av designen för spelvärldar

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Lukas Ax; Alexander Tallnäs; [2020]
    Nyckelord :Phenomenology; queer; objekt; existence; game and level design; Fenomenologi; objekt; existens; spel och level design.;

    Sammanfattning : Följande text är en undersökning som tar upp relationerna mellan fenomenologi, queer, orientering, objekt, existens, spel- och leveldesign. Texten dyker ner i skapandet av karaktärer för spel med en inriktning inom filosofi och hur det kan användas för att designa spel. LÄS MER

  3. 13. A Deep Neural Network Approach for Intersection Testing of Two 3D Meshes

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Gustav Björk; Alexander Wester; [2020]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Collision detection; Separating Axis Theorem; Machine learning; Real-time performance; Artificiell intelligens; Kollisionsdetektering; Separating Axis Theorem; Maskininlärning; Realtidsprestanda;

    Sammanfattning : Background. Neural Networks have mainly been used in behavior and gameplayrelated areas in games, but they have not yet been used specifically for intersection testing. This thesis explores the possibility to use deep neural networks for intersection testing of two 3D meshes. Objectives. LÄS MER

  4. 14. Belöningarnas dragkraft : En undersökning om spelares val av loot-lådor i relation till hur grafik och ljud samspelar i ett digitalt 2D-plattformssspel [!]

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Klara Asklund; Alexander Larsson; [2020]
    Nyckelord :Loot-lådor; gambling; färgassociationer; belöning; ljudassociationer;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker en spelares val av loot-lådor i ett 2D-plattformsspel i relation till grafik och ljud. Undersökningen studerar om det finns specifika kopplingar mellan auditivt och/eller grafiskt uttryck till en spelares preferenser. LÄS MER

  5. 15. Legitimitet i en kontroversiell bransch : En jämförande studie mellan statligt och privat styrda spel- och casinoföretags legitimitetsskapande strategier

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Alexander Gahn; Emil Lybäck; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER