Sökning: "Alexander Spel"

Visar resultat 6 - 10 av 63 uppsatser innehållade orden Alexander Spel.

  1. 6. Improving Ray Tracing Performance with Variable Rate Shading

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alexander Dahlin; [2021]
    Nyckelord :Ray Tracing; Variable Rate Shading; Rendering; Real-Time; Reflections; Strålspårning; Variable Rate Shading; Rendering; Realtid; Reflektioner;

    Sammanfattning : Background. Hardware-accelerated ray tracing has enabled ray traced reflections for real-time applications such as games. However, the number of rays traced each frame must be kept low to achieve expected frame rates. LÄS MER

  2. 7. I näthatarnas tanke : Hur ideologier och normer främjas i näthat

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elise Johansson; Alexander Hansson; [2021]
    Nyckelord :online hate; critical discourse analysis; intersectionality; YouTube; nationalism; misogyny; näthat; kritisk diskursanalys; intersektionalitet; YouTube; nationalism; misogyni;

    Sammanfattning : Näthat är idag en förväntad nackdel av att använda internet och sociala medier. Även när hatet är riktat mot en individ blir det oftast en attack mot en kollektiv identitet. LÄS MER

  3. 8. Hur ledmotiv uppfattas inom RPG spel : Hur kan denna teknik användas och påverka spelare känslomässigt?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alexander Fast; [2021]
    Nyckelord :musik; ledmotiv; dataspelsutveckling;

    Sammanfattning : Med denna studie var syftet att undersöka hur användningen av ledmotiv som teknik känns igen och upplevs känslomässigt. Ledmotiv som teknik har använd i opera sen 1800-talet, och film sen 1900-talet. Användningen av denna teknik i spel är mycket nyare, och har utforskats med hjälp av en artefakt. LÄS MER

  4. 9. Digitala spel i historieundervisningen : Historielärare ger sin syn på hur man kan implementera digitala historiespel i undervisningen

    M1-uppsats, Jönköping University/Didaktik i Samhällsämnena

    Författare :Alexander Sjöqvist; [2021]
    Nyckelord :Digital games; History teacher; Subject of history; History games; Education; Assassin´s Creed; Civilisation;

    Sammanfattning : This study intends to examine on how teachers relate to digital games as a teaching method in the subject of history. In the study, five history teachers were interviewed with the aim of getting answers on the extent to which history teachers use digital games, what opportunities and difficulties they see with digital games in history teaching and whether one can benefit from digital games to increase students' history awareness. LÄS MER

  5. 10. Papers, please : Hur stävjas en humanitär moralisk utveckling i Papers, please?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Marcus Malmström; Alexander Rolf; [2021]
    Nyckelord :TV-Spel; Semiotik; Moral; Papers; please;

    Sammanfattning : Welcome to Arstotzka, in this game you play as a passport inspector at the border to the newly conquered land of Kolechia. The game Papers, please is named after the phrase your character says to everyone trying to get access to the country of Arstotzka. LÄS MER