Sökning: "Alexandra Jaccopucci"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Alexandra Jaccopucci.

  1. 1. Skärgårdsdestinationer : en studie om hur offentliga och privata aktörer är organiserade och samverkar på skärgårdsdestinationer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Maria Gunvaldsson; Alexandra Jaccopucci; [2013]
    Nyckelord :Bohuslän; Collaboration; Destination development; Destination Marketing Organization; Organization; Stockholm archipelago; Stockholm Visitors Board; Sustainable development; Tillväxtverket; Tourism; Tourism organization; Västsvenska turistrådet; Besöksnäringen; Bohuslän; Destinationsutveckling; Hållbar utveckling; Organisering; Samarbetsorganisationer; Samverkan; Skärgårdsstrategin; Stockholms Skärgård; Stockholm Visitors Board; Tillväxtverket; Turism; Turismnäringen; Turistorganisationer; Västsvenska turistrådet;

    Sammanfattning : Turismen organiseras av offentlig sektor, privata aktörer eller dessa två i samverkan och kan avgränsas på olika sätt, geografiskt eller politiskt. Denna studie syftar till att undersöka och jämföra destinationer i Sverige på lokal och regional nivå för att se hur de är organiserade, med fokus på hur offentliga och privata aktörer arbetar för destinationens utveckling. LÄS MER

  2. 2. Varumärket Sverige : En fallstudie om hur VisitSweden arbetar med varumärket Sverige mot internationella turister

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Maria Gunvaldsson; Alexandra Jaccopucci; [2012]
    Nyckelord :Branding; integrated communication; Nation branding; place branding; image; brand; tourism; Branding; integrerad kommunikation; Nation branding; NSU; place branding; Sverige¬bilden; varumärke; varumärkesbyggande; VisitSweden; turism- och besöksnäringen;

    Sammanfattning : Syftet med denna fallstudie är att undersöka på vilket sätt VisitSweden arbetar med Sveriges varu­märke mot internationella turister och besökare, samt hur de samarbetar med besöksnäringen för att stärka varumärket Sverige. Metodmässigt har vi genomfört en fallstudie på VisitSweden vars uppdrag är att marknadsföra Sverige till internationella turister och besökare. LÄS MER