Sökning: "Alexandra Lovisa"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Alexandra Lovisa.

  1. 1. “Barn finns i psykiatrin men inte i lagstiftningen”. En argumentationsanalys av remissvaren till utredningen För barnets bästa?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Alexandra Wernersson; Lovisa Strömberg; [2024]
    Nyckelord :best interest of the child; child rights perspective; compulsory psychiatric care; knowledge and competence Barnets bästa; barnrättsperspektiv; psykiatriskt tvångsvård; kunskap och kompetens; Social Sciences;

    Sammanfattning : In 2017 the Swedish government issued an official report containing proposed changes to the compulsory care legislation to strengthen the child rights perspective and provide extended knowledge to the workers within psychiatry. The aim of this study was therefore to examine the reasoning regarding the proposed changes in the comment letters following the official report of the Swedish government: For the best interest of the child? The investigation of coercive measures against children in compulsory psychiatric care. LÄS MER

  2. 2. Den föränderliga bilden av attraktivt arbete: En kvalitativ studie om Generation Y och Z : Hur organisationer kan arbeta för att behålla medarbetare i de yngre generationerna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexandra Sörensen; Lovisa Edwall; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Attractive work; Attract and retain; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivational factors; Job embeddedness; Flexibility; Development; Leadership; Employer branding; Attraktivt arbete; Attrahera och behålla; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivationsfaktorer; Arbetstillfredsställelse; Flexibilitet; Utveckling; Ledarskap;

    Sammanfattning : Konkurrensen på arbetsmarknaden är idag hög och det blir allt viktigare för organisationer att vara attraktiva arbetsgivare för att kunna attrahera och behålla personal. De olika generationerna som idag är yrkesverksamma har enligt forskning olika förväntningar och idéer om vad som identifierar en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER

  3. 3. ”Vadå lagom?” : En kvalitativ studie utifrån förskollärares röster

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Lovisa Wihlborg; Alexandra Schäfer; [2021]
    Nyckelord :Barngruppens storlek; förskollärare; lärande; samspel.;

    Sammanfattning : Vårt intresse för barngruppens storlek grundar sig i tidigare erfarenheter vi fått med oss från våra verksamhetsförlagda utbildningar (VFU) och tidigare arbete, där våra tankar väcktes kring barngruppens storlek och om detta påverkar barnens samspel och lärande. Studiens syfte är att belysa barngruppens storlek och undersöka dess betydelse utifrån förskollärares röster av att arbeta mot läroplandens strävansmål, i relation till barns samspel och lärande. LÄS MER

  4. 4. What are the incentives behind organisations’ usage of nudges in sustainable marketing? : And is the dualistic definition of the term influencing how organisations apply nudging?

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Alexandra Andersson; Lovisa Nilsson Eskesen; Johanna Stenberg; [2020]
    Nyckelord :Nudges; Sustainable marketing; Sustainable development;

    Sammanfattning : Problem: Currently, there are two definitions of nudging, one that is connected to sustainable development and another one that is not. This can create confusion for researchers and customers and could potentially lead to greenwashing when the incentive of the nudge does not match with the best outcome of the person being nudged. LÄS MER

  5. 5. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Tran; Lovisa Andreasson; Alexandra Boman; [2020]
    Nyckelord :A B-test; Ads; Advertisement; Beauty industry; CRM; Digital marketing; E-CRM; E-commerce; E-commerce retailer; Facebook Ads Manager; Marketing campaign; Marketing communication; A B-test; Annons; CRM; Digital marknadsföring; E-CRM; E-handel; Ehandelsåterförsäljare; Facebook Ads Manager; Kampanj; Marknadskommunikation; Skönhetsbranschen;

    Sammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER