Sökning: "Alexandra Rosengren"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Alexandra Rosengren.
1. Data är det nya guldet - men vad är riskerna?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Data är det nya guldet - men vad är riskerna? Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Markus Anderberg, Johanna Sandberg och Alexandra Skagerholm Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Datainsamling, Upplevd risk, Konsumentpåverkan, Big data, Marknadsföring. Forskningsfråga: Vad påverkar konsumenters upplevda risk till företags datainsamling? Syfte: Studien syftar till att undersöka hur konsumenter upplever risk vid företags datainsamling och på så sätt bidra till den befintliga forskningen som finns inom datainsamling och risk. LÄS MER
2. Föräldrars upplevelse av anknytningsprocessen vid adoption : En kvalitativ intervjustudie ur ett livsvärldsperspektiv
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Det adopterade barnet har upplevt separationer, ibland bristfällig omsorg och trauman, vilket kan skapa en sårbarhet som kan leda till utmaningar i anknytningsprocessen. Vikten av en god anknytning vid adoption påverkar både barn och förälder. LÄS MER
3. Projekt Kibera : att skapa en trygg och inspirerande miljö för fl ickor i slummen genom att öka deras sociala samvaro i vardagen
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Kibera är världens näst största slum, livsvillkoren är ofattbara. Allra värst är situationen för flickor som av olika anledningar inte kan eller får gå i skolan och ständigt nedvärderas i samhället. Det finns ett starkt samband mellan flickors begränsade sociala samvaro och deras frånvaro från skolan. LÄS MER
4. Control in gazelle organizations : Research on management systems, enterprise resource planning systems and strategic planning
Magister-uppsats, IHH, ESOL (Entrepreneurship, Strategy, Organization, Leadership)Sammanfattning : Abstract Background - Not all companies choose or are able to grow, especially not in an unstable economic climate. However, fast growing organizations (gazelles) have managed to grow with a significant pace. LÄS MER
5. Brand Identity & Brand Image : A case study of Apotek Hjärtat
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Background: The Swedish pharmaceutical retailing market was re-regulated in February 2010, which enabled competition. Hence, it has now become important to stand out through having a strong brand. In order for a brand to be strong, the brand identity and the brand image need to be congruent. LÄS MER