Sökning: "Alexandra Stensson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alexandra Stensson.

  1. 1. Vad är väl en plastpåse värd? En studie av den svenska befolkningens genomsittliga betalningsvilja för en plastbärkasse

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Alexandra Byrö; Ellinor Stensson; [2021-02-09]
    Nyckelord :Contingent valuation; Payment cards; Plastic bag tax; Plastic bag; Sweden; Willingness to pay;

    Sammanfattning : In recent years, the negative environmental effects of plastic carrier bags have increasingly been recognized. As a result, various countries, including Sweden, have adopted measures such as bans and taxes to reduce the consumption of such bags. The Swedish plastic bag tax was put in place in May 2020. LÄS MER

  2. 2. Glasbubblan : En studie om kvinnliga ledare och deras avancemang i den svenska musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Lisa Andersson; Alexandra Björn; Jennifer Stensson; [2018]
    Nyckelord :Obstacles; glass ceiling; unawareness; women; female; leadership; Hinder; glastaket; omedvetenhet; kvinnor; kvinnligt; ledarskap;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Glasbubblan - En studie om kvinnliga ledare och deras avancemang i den svenska musikbranschen Författare: Lisa Andersson, Alexandra Björn och Jennifer Stensson Institution: Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Program: Music & Event Management Kurs: Företagsekonomi III - Organisation, Examensarbete (kandidat) Handledare: Mathias Karlsson Examinator: Hans Wessblad Problemformulering: Vilka hinder upplever kvinnor på sin väg till de ledande positionerna inom den svenska musikbranschen? Syfte: Syftet med denna studie är att göra en kartläggning av vilka hinder kvinnliga ledare upplevt på sin väg uppåt i musikbranschen. Metod och teoretisk referensram: Rapporten består av en kvalitativ studie med en deduktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. The Effects of Repositioning as a process of Rebranding in terms of Brand Equity, Corporate Identity, and Brand Image : A case study on Lidl

    Kandidat-uppsats,

    Författare :David Stensson; Alexandra Strömberg; Johan Alfredsson; [2015]
    Nyckelord :Rebranding; Repositioning; Brand Equity; Corporate Identity; Brand Image; Lidl;

    Sammanfattning : Background:                 Brands are associated with certain elements, including name, logo and slogan. Being understood as major parts of all brands, changing these would be considered as a vital event. LÄS MER