Sökning: "Alexandra Ström"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Alexandra Ström.

  1. 1. Litteraturundervisning och elevers litterära identitet : En analys av tre lärarhandledningar till skönlitterära verk med inriktning till årskurs 1-3, utifrån ett läs- och litteraturundervisningsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Carolina Perkovic; Alexandra Ström; [2021]
    Nyckelord :Teacher s guide; teaching of reading; reading instruction; teaching of literature; literature teaching; fiction; view of literature; Lärarhandledning; läsundervisning; litteraturundervisning; skönlitteratur; litteratursyn;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att analysera tre bokförlags lärarhandledningar till skönlitterära verk, med anpassning till årskurs 1–3, utifrån ett läs- och litteraturundervisningsperspektiv. Studiens material består av tre utvalda lärarhandledningar som samlats in från tre olika bokförlag. LÄS MER

  2. 2. Elevers läsförståelse i ett reflekterande klassrum : En systematisk litteraturstudie om att på bästa sätt främja läsförståelse genom lässtrategier, motivation och kognitiv stöttning i årskurs 1–3  

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Carolina Perkovic; Alexandra Ström; [2020]
    Nyckelord :Learning to read; reading comprehension; reading strategies; motivation; cognitive support; self-perception; Läsinlärning; läsförståelse; lässtrategier; motivation; kognitiv stöttning; självuppfattning;

    Sammanfattning : Denna systematiska litteraturstudies syftet är att identifiera de evidensbaserade sätt på vilka lärare kan arbeta med läsinlärning för att skapa läsförståelse av skönlitteratur i årskurs 1–3. Studiens material består av utvalda artiklar som samlats in från olika databaser utifrån nyckelord från syfte och frågeställning. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av den personliga yrkesidentiteten för individer inom ett etablerat företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Freja Ström; Alexandra Zimmermann; [2017]
    Nyckelord :Personal branding; Branding; Co-branding; Communication channels; Marketing channels; Digital channels; Social media; Instagram; Facebook; Personligt varumärkesbyggande; Varumärkesbyggande; Co-branding; Kommunikationskanal; Marknadsföringskanal; Digitala kanaler; Sociala medier; Instagram; Facebook;

    Sammanfattning : Varumärket, som fenomen, har utvecklats över tid och tagit olika former. Tidigare har varumärken främst varit förknippade med företag men det har nu förändrats. Utvecklingen av kommunikationskanaler, främst sociala medier, har medfört att varje individ och varje företag har en möjlighet att ständigt hålla sig synliga. LÄS MER

  4. 4. Application for Wind Farm Integration Complying with the Grid Code by Designing an Outer Control Strategy for the Converter.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektro- och systemteknik (EES)

    Författare :Alexandra Kapidou; [2016]
    Nyckelord :Wind Farm; STATCOM; Grid Code; Positive and Negative Sequence Current Controller; Reactive Power Compensation;

    Sammanfattning : The continuously increasing energy penetration from wind farms into the grid raises concerns regarding power quality and the stable operation of the power system. The Grid Code´s requirements give strict guidelines for a wind farm´s behaviour under faulty or abnormal operating conditions. LÄS MER

  5. 5. Det förflutna i framtiden : lajvs potential för att förmedla, utforska och bevara kulturarv

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Alexandra Åberg; [2015]
    Nyckelord :lajv; lajvområden; subkultur; kulturarv; historia; bevarande; levande rollspel;

    Sammanfattning : Idag är allmänheten många gånger en passiv mottagare till sin historia och sitt kulturarv. Den här uppsatsen undersöker huruvida det går att använda en ny form av subkultur som metod för att förmedla, utforska och bevara kulturarv. LÄS MER