Sökning: "Alexandra Wallin"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Alexandra Wallin.

  1. 1. Stöd, Styrning eller Distraktion? - En kvalitativ studie av ett ledarskapsprogram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Sandin Sundkvist; Alexandra Wallin; Edvin Kollberg; [2023]
    Nyckelord :Ledarskapsutveckling; identitetsreglering; normativ styrning; styrning genom distraktion; kultur; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är bidra till en djupare förståelse för vilken funktion ledarskapsprogram fyller i organisationer, med huvudsakligt intresse för hur det kan användas i syfte av normativ styrning. För att uppnå studiens syfte har fyra kvalitativa intervjuer med utvecklare av och facilitatorer till ett ledarskapsprogram i ett globalt techföretag samt fyra chefer som gått programmet genomförts. LÄS MER

  2. 2. Sveriges efterlevnad av principen om non-refoulement i Tortyrkonventionens artikel 3 i praktiken : Brister i värderingen av risken för tortyr ur ett rättighets- och rättssäkerhetsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Alexandra Wallin Svensson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sverige är konventionsstat till ett flertal internationella konventioner som principen om non-refoulement återfinns i. Uppsatsens kritiska granskning har resulterat i slutsatsen att de svenska myndigheterna, även om ett antal åtgärder har införts under det tidsspann som granskningen omfattar, ännu inte till fullo efterlever principen om non-refoulement vid utvisningsärenden i praktiken. LÄS MER

  3. 3. Kartläggning och analys av mängdningsprocessen för nyproduktion av bostäder i syfte att minska uppkomsten av gipsspill

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vatten

    Författare :Alexandra Wallin Angelöf; [2017]
    Nyckelord :Mängdning; kalkylering; produktion; processkartläggning; gips; materialspill;

    Sammanfattning : En tredjedel av allt avfall i Sverige kommer från byggsektorn, om man räknar bort gruvsektorn. Det har skett en ökning av avfallet inom byggsektorn från år 2012 till år 2014.  Enligt uppskattningar av ett branschledande åkeriföretag utgjorde gipsspillet 5 % av det totala avfallet år 2015 i Stockholm och Uppsala. LÄS MER

  4. 4. En pensel i handen eller en palett för meningsskapande? : En kvalitativ studie av Ateljéristans yrkesutövning i förskolans verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier; Filosofiska fakulteten

    Författare :Wallin Alexandra; [2012]
    Nyckelord :Ateljérista; estetiskt arbetssätt; bildskapande; profession; professionalisering; meningsskapande.;

    Sammanfattning : Bakgrunden till att genomföra studien kom utav mitt skapandeintresse och mötet med ateljéristor under min förskollärarutbildning. Syftet var att undersöka hur fem ateljéristor uppfattar sin yrkesutövning i relation till arbetslag, barn och kvaliteten i förskolan. LÄS MER

  5. 5. Kunden som marknadsförare - en ny modell

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Wallin; Niclas Wejrot; Alexandra Wahlqvist; [2008]
    Nyckelord :traditionell marknadsföring; marknadskommunikation; medier; word-of-mouth; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Kunden som marknadsförare: en ny modell Ämne/Kurs: Magisteruppsats, FEKP01, 15 ECT Seminariedatum: 2008-01-24 Författare: Alexandra Wahlqvist, Caroline Wallin och Niclas Wejrot Handledare: Gösta Wijk Nyckelord: traditionell marknadsföring, marknadskommunikation, medier, word-of-mouth Syfte: Givet de nya teknologiska utvecklingarna i media ämnar vi undersöka hur marknadsföring och marknadskommunikation har förändrats. Vi åsyftar att utveckla begrepp/modeller som gör det möjligt att bättre förstå fenomenet kunden som marknadsförare samt att relatera detta till traditionella marknadsföringsteorier. LÄS MER