Sökning: "Alexina Brännlund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alexina Brännlund.

  1. 1. Do OTC warming effects on ecosystem processes depend on moss species identity, precipitation, and moss removal?

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för ekologi, miljö och geovetenskap

    Författare :Alexina Brännlund; [2023]
    Nyckelord :Experimental warming; Subarctic tundra mosses; Productivity; Ecosystem respiration; Decomposition;

    Sammanfattning : Long-term warming experiments in arctic tundra have resulted in reduced moss cover and increased vascular plant cover. As mosses have a major impact on microclimatic conditions, changes in community composition can potentially alter direct and indirect drivers of productivity and decomposition, which are low in arctic ecosystems. LÄS MER

  2. 2. LIMTRÄBALKAR SOM SUBSTITUT FÖR BETONG : En undersökning av limträbalkars substitutionseffekter sett till CO2 i atmosfären.

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för ekologi, miljö och geovetenskap

    Författare :Alexina Brännlund; [2020]
    Nyckelord :substitution effects; glulam beams; concrete; CO2 mitigation; Jevons’ paradox.;

    Sammanfattning : Today, a lot of resources are put into researching technological solutions concerning “carbon neutral” displacement materials and products, with the common goal of mitigating the amount of carbon dioxide in the atmosphere. The aim of this study was to find out whether a displacement of concrete to glulam beams, in the construction industry, could create substitution effects that reduces the amount of carbon dioxide in the atmosphere. LÄS MER

  3. 3. LÄRANDE FÖR HÅLLBAR UTVECKLING I FÖRSKOLAN : En kvalitativ intervjustudie av förskollärares handlingskompetens för främjande av lärande för hållbar utveckling ur sociala aspekter.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Alexina Brännlund; Linda Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Lärande för hållbar utveckling; lärande hållbar utveckling med fokus på sociala aspekter; handlingskompetens;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att exemplifiera och analysera förskollärares beskrivning av sitt arbete med lärande för hållbar utveckling med fokus på sociala aspekter. För att undersöka detta intervjuades åtta förskollärare vid fyra olika förskolor. LÄS MER