Sökning: "Alexzandra Andersson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Alexzandra Andersson.

  1. 1. Skräcken i läromedlen : En studie av skräcklitteratur i läroböcker för Svenska 2

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Alexzandra Andersson; Claudia Jönsson Segrell; [2019]
    Nyckelord :Skräcklitteratur; läroböcker; litteraturundervisning; svenska; litteraturhistoria; skräck;

    Sammanfattning : Läroböcker är en stor del av svenskundervisningen, men det är inte helt enkelt att avgöra vilka läroböcker som ska väljas i en uppsjö av läromedel. Denna studie behandlar skräcklitteratur i aktuella läroböckers epokstudier anpassade för Svenska 2. LÄS MER

  2. 2. Monster i klassrummet : Fantasy och skräck i gymnasiets litteraturundervisning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Alexzandra Andersson; Claudia Segrell; [2018]
    Nyckelord :Fantasy; skräck; populärlitteratur; läsvärld; litteraturundervisning; litteraturdidaktik;

    Sammanfattning : Lärare har svårt att välja och motivera sina val av litteratur i svenskundervisningen. Frågan är om de ska använda sig av endast kanonlitteratur, eller även populärlitteratur som skräck och fantasy. LÄS MER

  3. 3. Avskaffandet av revisionsplikten Hur har redovisningskonsulters verksamhet påverkats fyra år senare

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Elisabeth Andersson; Alexzandra Johansson; Erik Thordenberg; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Flerspråkighet i förskolan : Pedagogers synsätt på flerspråkiga barns språkutveckling i förskolan

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Alexzandra Andersson; Nathalie Hult Christoffersson; [2015]
    Nyckelord :Arbetsätt; Flerspråkighet; Interaktion; Samspel; Språkutveckling.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka pedagogernas att synsätt till flerspråkiga barns språkutveckling i förskolan. Hur ser pedagogerna på sina förutsättningar att möta flerspråkighet i förskolan, i vilken utsträckning involveras vårdnadshavare och hur ser fördelningen ut mellan den planerade verksamheten och det spontana bemötandet av barnen i verksamheten? En kvalitativ metod har använts då sju pedagoger vid sju olika förskolor har intervjuats. LÄS MER