Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Simuleringsdriven inferens av stokastiska dynamiska system
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : Stokastiska modeller, som ger tillförlitlig och användbar information om ett systems beteende, består ofta av stokastiska differentialekvationer (SDE) vars likelihoodfunktion inte är analytiskt tillgänglig. Mer traditionella Markov Chain Monte Carlo-metoder (MCMC) samt relativt nyligen utvecklade likelihood-fria Approximate Bayesian Computation-metoder (ABC) utgör populära angrepssätt för att utföra inferens på dessa typer av problem. LÄS MER
2. "Man får gilla läget" : - Två livsberättelser om övergången till vuxenlivet vid autism och IF
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstract The transition from childhood to adulthood for people with disabilities seems to be a question with more focus nowadays and widely prevalent in many countries. This study specifically concentrates on people with autism and intellectual disabilities, their families and the care support available i society. LÄS MER
3. Kollaborativ montering : Fixtur- och layoutframtagning till monteringsstation med cobot
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Detta examensarbete genomfördes med syftet att undersöka möjligheten för implementering av en samarbetsrobot, en cobot, vid en ventilblockmonteringsstation. Monteringsprocessen önskas förbättras med avseende på ergonomi och effektivitet. LÄS MER
4. An efficient algorithm for strategy synthesis in multi-agent games of imperfect information
Kandidat-uppsats, KTH/DatavetenskapSammanfattning : This project studies games where a team of agents cooperate to achieve a given objective. The agents are assumed to have imperfect information about the game state and no means of communicating with each other. LÄS MER
5. Asynchronous Dialogue System
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Conversations between the PC (player character) and NPCs (non-player characters) in conventional games are usually sequence-based. The NPC talks to a certain point before pending the player's input, sometimes consisting of several prepared actions displayed on the screen in order to advance the conversation. LÄS MER