Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Barns språkutveckling i förskolan : En studie om pedagogers förhållningssätt till flerspråkiga barn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka pedagogernas förhållningssätt till flerspråkiga barn inom förskolan, samt hur pedagogerna arbetar för att främja barnens språkutveckling. En kunskapsöversikt om språkutvecklande arbete i förskolan har varit en inspirationskälla och till hjälp i mitt examensarbete. LÄS MER
2. Lärares val av läromedel i modersmålsundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka modersmålslärares strategier för att välja läromedel samt motiven som ligger till grund för dessa val på deras modersmålsundervisning i somaliska och arabiska.Studien bygger på ett sociokulturellt perspektiv och ramverk som betonar att elever lär sig i samspel med andra människor, med hjälp av fysiska och intellektuella språkliga redskap liksom läromedel. LÄS MER
3. An Intervention Study on the Use of Artificial Intelligence in the ESL Classroom: English teacher perspectives on the Effectiveness of ChatGPT for Personalized Language LearningEn
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The recent release of AI tools for public use allows for the development of novel teaching approaches for goals that often present challenges in the classroom, such as the need for personalized learning materials. The current study enlists a four-week ChatGPT-based personalized learning intervention in tandem with a teacher questionnaire and interviews in two upper-secondary schools in Southern Sweden to investigate English teacher perceptions of the benefits and challenges of using AI for personalized language learning. LÄS MER
4. Political Islam and Democratic Transition in the Middle East and North Africa: The Puzzle of Contradictory Trajectories in Egypt and Tunisia : A Comparative Analysis of the Ennahda Movement and the Muslim Brotherhood
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : The theme of this research paper is political Islam and democratic transition in the MENA. The study is delimited to the Ennahda Movement and the Muslim Brotherhood as two prominent political Islamist movements, focusing specifically on their experiences during the democratic transition period. LÄS MER
5. The Effect of Vocabulary Acquisition on L2 Student’s Communicative Competence Through Task-based Learning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Abstract Task-Based Language Teaching has long been a method for education in different subjects. This study investigates the use of Task-Based Language teaching regarding vocabulary acquisition in English upper secondary/high school students. LÄS MER