Sökning: "Alice Fredriksson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Alice Fredriksson.

  1. 1. Kvinnors upplevelse av vården i samband med mastektomi.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Alice Timsäter; Moa Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :Mastektomi; bröstcancer; kvinnors erfarenhet; sjuksköterska; stöd;

    Sammanfattning : Syfte: syftet var att undersöka kvinnors upplevelse av vården innan, under och efter en mastektomi.  Metod:Litteraturöversikt med deskriptiv design där 11 artiklar har granskats. Använda databaser för datainsamling var Pubmed, Cinahl och Psycinfo. LÄS MER

  2. 2. What motivates you? : Exploring the underlying motivational factors for participation in UGC contests on Instagram.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Alice Fredriksson; Linnea Hallgren; Malin Vall; [2021]
    Nyckelord :Motivation; User-generated content; Instagram; contests; gamification; uses and gratification theory;

    Sammanfattning : Background: Throughout recent years, the amounts of competitions on Instagram have increased and is now a popular marketing tool for companies to use. The strong competition in digital marketing has led to the need for brands to effectively utilize this marketing strategy. LÄS MER

  3. 3. Kvantifiering av social aktivitet : En metodanpassning med utgångspunkt i kommersiell gatumiljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Alexandra Fredriksson; Alice Kamsaing; [2021]
    Nyckelord :Method development; Multiple regression analysis; Social behavior; Street environment; Metodanpassning; Multipel regressionsanalys; Socialt beteende; Gatumiljö;

    Sammanfattning : Gatumiljön som ett offentligt rum har möjligheter att utvecklas till utrymmen med flera samverkande funktioner. En av funktionerna är att gaturummet ska fungera som en social plats, eftersom den offentliga miljön tillhör alla invånare och ska utformas efter allas behov. LÄS MER

  4. 4. “Fashion SMEs taking over the world” – a case study of Alice & Sens, Boomerang and Odd Molly

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotta Fredriksson; Wioleta Tall; Mikaela Senator; [2009]
    Nyckelord :internationalization; SME; fashion; brands; networks; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to identify potential factors impacting the internationalization process of a small- or medium sized fashion company. We aim to shed light on potential key factors that can provide an understanding of a successful internationalization process and illustrate our findings in a model applicable to firms with similar characteristics. LÄS MER