Sökning: "Alice Hedlund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alice Hedlund.

  1. 1. Möten, beteenden och strategier : En kvalitativ studie om kvinnligt ledarskap på mansdominerade industriföretag

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Alice Hedlund; Ella Strand; [2024]
    Nyckelord :Male-dominated industries; female leadership; gender; stereotypes; management;

    Sammanfattning : On the Swedish labor market, there is gender segregation within various professions and a dominance of men in leadership positions. Female leadership in male-dominated industries has increased recently, which has brought challenges as these industries and work roles are traditionally associated with male norms. LÄS MER

  2. 2. Drivkrafter för hållbart byggande - byggherrars syn på framtidssäkra lösningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Installations- och klimatiseringslära; Lunds universitet/Avdelningen för Byggnadsfysik; Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologi; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaper

    Författare :Maja Nyström; Alice Hedlund; [2020]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; hållbart byggande; Future Ready; byggherrars drivkrafter; Sustainable development; sustainable construction; developers motivations; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find out what motivates developers to choose More sustainable solutions. By identifying trends that are most relevant for developers and find out what developers could gain by acting more futureoriented from the three perspectives of sustainability this study aims to find out what drives developers to build more sustainably. LÄS MER

  3. 3. Leverera på LinkedIn och Försköna på Facebook - En kvalitativ studie om hur ekonomistudenter framställer sig själva på sociala medier i karriärsyfte

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Stenbeck; Alice Hedlund; Nicoline Emnell; [2016]
    Nyckelord :Goffman; symbolisk interaktionism; consumer empowerment; Consumer Culture Theory; sociala medier; identitet; karriär; Facebook; LinkedIn; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att genom intervjuer undersöka hur ekonomistudenter resonerar kring sin personliga, karriärorienterade identitetsskapande på sociala medier med utgångspunkt i teorier kring Consumer Culture Theory, symbolisk interaktionism och consumer empowerment. Studiens syfte uppnås med en kvalitativ metod samt ett fenomenologiskt och hermeneutiskt förhållningssätt. LÄS MER