Sökning: "Alla Dedic"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Alla Dedic.
1. Anpassningar är till för alla barn! : Förskollärarnas uppfattningar av arbete med anpassningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Syftet med vår studie är att genom att ta del av några förskollärares uppfattningar bidra med kunskap om hur arbetet med anpassningar i förskolan kan gestalta sig på organisations-, grupp- och individnivå. De frågeställningar som vi utgår från är: Hur definierar några förskollärare anpassningar i förskolan? Vad innebär arbetet med anpassningar i förskolan enligt förskollärarnas uppfattningar? Vad bidrar anpassningarna i förskolan till enligt förskollärarnas erfarenheter? För att få ett helhetsperspektiv av informanternas berättelser och eftersom vi tittar på hur förskollärarnas uppfattningar av anpassningar i förskolan ser ut både på organisations-, grupp- och individnivå har vi valt att använda oss av systemteorin som vårt teoretiska ramverk. LÄS MER
2. DEN MÅNGKULTURELLA FÖRSKOLAN : En kvalitativ studie om mångkulturalitet i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka förskollärarens, vårdnadshavarnas och förskolechefens förhållningssätt till och erfarenheter av mångkulturalitet i förskolan. Detta uppfylls delvis genom att undersöka förskollärares pedagogiska villkor och utmaningar i deras arbete på en mångkulturell. LÄS MER
3. Optimering av projektering i byggbranschen
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : I varje projekt finns det brister i kommunikation som kan leda till att kostnad, tid och kvalitét påverkas. Varje projekt är en tillfällig organisation med olika företag och olika personer med varierande erfarenheter inom projektering. LÄS MER
4. Livskunskap - ett ämne under utveckling?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Intresset för Livskunskap väcktes under vår verksamhetsförlagda tid i utbildningen främstpga. att barnen som vi kom i kontakt med var i stort behov av ämnet i fråga. Ämnet i sig fannspå båda skolorna som vi befann oss på men det visade sig att Livskunskapslektionernaanvändes för att göra färdigt saker som hörde till andra ämnen. LÄS MER