Sökning: "Alla Pihlström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alla Pihlström.

  1. 1. Ägandeskap av data i molnet - En studie om företags attityder och resonemang kring ägandeskap när de placerar sin data i molntjänster

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Karolina Höcke; Sandra Pihlström; Sanna Helenius; [2012-09-25]
    Nyckelord :Molnet; Molntjänster; Cloud computing; Informationsägandeskap; Attityder;

    Sammanfattning : Molntjänster har blivit ett väldigt omskrivet och populärt begrepp de senaste åren, både inom branschlitteratur och forskning, där informationsägandeskap är den säkerhetsaspekt som oftast har rankats allra högst över de nackdelar man kan identifiera med molntjänster. Idag finns det en avsaknad i forskningen kring informationsägandeskap ur ett informatikperspektiv, då ämnet oftast diskuteras ur ett juridiskt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. "Vi tar lärandet till en roligare nivå" : - ett fritidspedagogiskt perspektiv på lärande.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Pernilla Pihlström; Viktor Mortensen; [2011]
    Nyckelord :fritidshem; fritidspedagogik; socialt lärande; situationsstyrt lärande;

    Sammanfattning : Fritidspedagogik är ett komplext ämne, vilket gör det svårdefinierat att precisera vad lärare ifritidshem har för expertis och kompetensområde. I vårt arbete avgränsade vi vår studie till atthandla om den fria tiden, socialt lärande och situationstyrt lärande. LÄS MER

  3. 3. "Nu sitter du bara där, och gör ingenting produktivt" - Rörande datorspelandes påverkan på ungas omvärldsorientering och identitetsarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Paul Pihlström; [2009]
    Nyckelord :Ungdomskultur; Datorspel; Identitet; Senmodern; Gemenskap; Livsfrågepedagogik;

    Sammanfattning : De tolkningsramar som individen utgår ifrån i mötet med omvärlden kan ofta tydliggöras och observeras genom vardagliga rutiner. I de spelvillkor som datorspelaren anpassar sig till genom sin sysselsättning, bemöts flera sociala och intellektuella behov hos den datorspelande tonåringen. LÄS MER