Sökning: "Aller media"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Aller media.
1. "Jag ville inte sitta på digitala fikor": En kvalitativ intervjustuide om Aller medias kommunikativa övergång till distansarbete under covid-19.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Covid-19 har lett till att många företag har behövt göra en hastig övergång från kontorsarbete till distansarbete. Denna studie har undersökt hur mediebolaget Aller medias interna kommunikation har påverkats av övergången till distansarbete till följd av covid-19. LÄS MER
2. 3, 2, 1, sändning. Välkomna! : En fallstudie om hur Aller medias interna nyhetsprogram A-nyheterna stärker deras organisationsidentitet under coronapandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : COVID-19 pandemic restrictions have limited employees’ physical presence in the workplace, and entailed rapid digital transformations within Swedish companies due to the transition to remote work. Recent studies found that remote work will prevail post-pandemic, and future transitions to remote work and digitalization will consequently require companies to adapt employee communication. LÄS MER
3. Digitaliseringens påverkan på veckotidningsbranschen – En fallstudie på företaget Aller media
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : På grund av digitaliseringens uppenbara påverkan på tidningsindustrin i kombination med brist på tidigare vetenskapliga studier kring detta ämne – söker denna studie att öka kunskapen och förståelsen för hur fenomenet digitalisering påverkat företag i veckotidningsindustrin. Studiens syfte är främst att undersöka hur företaget Aller media och dess affärsmodeller påverkats av digitaliseringen. LÄS MER
4. Dealing with change:The ethical and organisational challenges of implementing big data practicesin a traditional Danish media company – a CSR study
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: This study aims at researching how the ethical issues raised by big data practices can be used to motivate internal CSR actions based on stakeholder engagement. Methodology: The study applies a qualitative approach based on a participant observation while the authors were doing an Internship in the innovation department at Aller Media A/S. LÄS MER