Sökning: "Alm Olivia"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Alm Olivia.

  1. 1. How Marketing Managers Work with Social Media and Measure its Effectiveness : A multiple-case study focusing on the B2B context

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Lindholm; Swic Carl-Fredrik; Alm Olivia; [2019]
    Nyckelord :Social media; Measurements; Effectiveness; Business-to-Business;

    Sammanfattning : In the past few years, a topic that has caught much attention by academia is the rather new concept of ‘social media’. Today, it is expected by business-to-business organizations to involve social media in their marketing activities. LÄS MER

  2. 2. Plaggskissen som ett kommunikationsverktyg för produktutvecklingsprocessen inom modeföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Alm Brillantes; Helena Svartz; [2019]
    Nyckelord :Garment sketching; Tech Packs; Visual Communication; Product Development; Fashion Industry; Plaggskissning; Tech Packs; Visuell Kommunikation; Produktutveckling; Modeindustri;

    Sammanfattning : En designer menar att kommunicera sina idéer genom illustrerande plaggskisser till andra involverade i företaget. Idéerna är vaga, detaljrika, provisoriska eller abstrakta. Att tolka någonting som saknar precision är en osäkerhet, dessutom kan feltolkningar av skisser skapa stora kommunikationsproblem inom ett designteam. LÄS MER