Sökning: "Alma Camo"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alma Camo.

  1. 1. Språkstörning: den okända funktionsnedsättningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Alma Camo; [2021]
    Nyckelord :Framgångsfaktor; förskola; specialpedagogik; språkstörning;

    Sammanfattning : Förväntat kunskapsbidrag I Sverige har 1 av 14 barn språkstörning därför är det av intresse att få kunskap om förskollärarnas upplevelser och olika framgångsfaktorer i arbete med barn som har språkstörning. Pedagoger behöver kunskap och kompetenser kring vad språkstörning är för att kunna möta dessa barn och ge adekvat stöd (Sjöberg, 2014; Nettelbladt 2007; Hallin 2019). LÄS MER

  2. 2. Naturvetenskap i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Alma Camo; Louise Bonthron Engstrand; [2015]
    Nyckelord :förskola; förskollärare; förändringsarbete; implementering; läroplan; läroplansteori; naturvetenskap; närbyråkrat;

    Sammanfattning : Den reviderade läroplanen för förskolan trädde i kraft 2011. Vi har i denna studie intervjuat förskollärarna om hur de har upplevt läroplanens reviderade mål i naturvetenskap samt hur de relaterar dessa mål till verksamheten. Vi valde att göra en kvalitativ undersökning där vi intervjuade fem förskollärare. LÄS MER

  3. 3. Naturvetenskap i förskolan: En studie av några förskollärares upplevelser av naturvetenskap i förskolan ur ett implementeringsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Alma Camo; Louise Bonthron Engstrand; [2015]
    Nyckelord :förskola; förskollärare; förändringsarbete; implementering; läroplan; läroplansteori; naturvetenskap; närbyråkrat;

    Sammanfattning : Den reviderade läroplanen för förskolan trädde i kraft 2011. Vi har i denna studie intervjuat förskollärarna om hur de har upplevt läroplanens reviderade mål i naturvetenskap samt hur de relaterar dessa mål till verksamheten. Vi valde att göra en kvalitativ undersökning där vi intervjuade fem förskollärare. LÄS MER