Sökning: "Aloe Vera"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Aloe Vera.
1. Förebyggande åtgärder mot uppkomst av trycksår : en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Trycksår är ett välkänt problem inom hälso- och sjukvården. Det orsakar lidande för patienten, komplikationer och längre vårdtider samt stora kostnader för samhället och hälso- och sjukvården. Trots att det förebyggande arbetet förbättras och ny forskning presenteras minskar inte förekomsten av trycksår. LÄS MER
2. Behandlingsmetoders effekt på hyposalivation och oral mukosit efter behandling av huvud- och halscancer : - En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ. Oral hälsaSammanfattning : Bakgrund: Huvud- och halscancerbehandling genom strålbehandling/kirurgi kan bidra till olika orala biverkningar. De vanligaste biverkningarna som uppstår under/efter behandling är hyposalivation och oral mukosit. LÄS MER
3. Från lingon och blåbär till gurka och aloe vera : En kvalitativ fallstudie av Björk & Berries nylansering
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Abstract Bakgrund – Denna uppsats behandlar fenomenet rebranding och dess påverkan på ett företag. Rebranding innebär förändring. När ett företag genomgår denna förändring innebär det att de vill ändra sin vision samt ändra sitt budskap. LÄS MER
4. Comparative study on disinfection efficacy of Thymus Vulgaris and Aloe Vera extracts with commercial disinfectants, on bacteria isolated in nosocomial environmental
Master-uppsats, SLU/Dept. of Food ScienceSammanfattning : Health concerns, environmental issues, resistance development of microbes and financial constraints drive hygienists to explore alternative disinfection methods to the commonly used, in order to address these issues. One possible solution may be the utilization towards that direction of materials used traditionally in food industry such as plants and herbs, directly consumed or used to flavour foods. LÄS MER
5. MEASURING AND EVALUATING BRAND EQUITY : A research on beverage brand AloeVera Drycken on Swedish market
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: May 27th 2014 Level: EFO 704--Master thesis in marketing, 15 ECTS Institution: School of Sustainable development of society and technology, Mälardalen University Authors: Kanin, Sasivongpakdi, Yaolan Wang Title: Measuring and Evaluating Brand Equity Tutor: Gary Jordan Keywords: Brand equity, brand awareness, perceived quality, customer value, perceived marketing mix Research question: How does customer perceived marketing mix elements affect customer value of Aloe Vera Drycken through brand awareness and perceived quality for target group age from 15 to 30 on Swedish market? Purpose: The purposes of the research are 1) to investigate the relationship between perceived marketing mix elements towards brand equity of Aloe Vera Drycken; 2) to investigate the relationship between brand equity towards customer value of Aloe Vera Drycken; 3) to measure current perceived market mix elements and brand equity performance of Aloe Vera Drycken based on brand awareness and perceived quality; and 4) to provide recommendation to improve brand equity of Aloe Vera Drycken. Method: The study employed self-completion questionnaire to investigate brand equity performance of Aloe Vera Drycken. LÄS MER