Sökning: "Alpro"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Alpro.

  1. 1. Grön marknadsföring online - en kvalitativ undersökning av livsmedelsindustrin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Svensson; [2020]
    Nyckelord :marknadsföring; livsmedelsindustrin; grön marknadsföring; digital marknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Studien har undersökt hur grön marknadsföring online tillämpas i praktiken. Studien har fokuserat på sex stycken olika varumärken i livsmedelsindustrin och hur de tillämpar grön marknadsföring digitalt via sina hemsidor. Alla varumärken verkar inom mjölk -och yoghurtindustrin eller tillverkar alternativ till vanlig mjölk och yoghurt. LÄS MER

  2. 2. Got no milk? Exploring consumer involvement and brand identity of the non-dairy brands Oatly and Alpro

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebin Naderi; William O’Riordan; Emelie Pine; Catalina Constantin; [2019]
    Nyckelord :Consumer Involvement; Brand Identity Prism; Oatly; Alpro; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine consumer involvement with brands in the non-dairy product category and to identify the notable facets of the brands identity in this low-involvement product category. Methodology: Literature review, two case studies (Oatly and Alpro), four semi-structured interviews. LÄS MER

  3. 3. En uppsats om särskiljande kommunikation: Oatly & Klarna

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Madelene Ekenberg; [2018]
    Nyckelord :randsydda skor; särskiljande kommunikation; varumärke; visuell identitet; växtbaserad dryck; betaltjänstbolag; guldägget;

    Sammanfattning : Varumärket och den visuella identiteten är ansiktet utåt för företag och organisationer. De flesta har som syfte att synas och på något sätt särskilja sig från övriga aktörer i respektive bransch. Samtidigt är de flesta branscher väldigt likriktade i deras visuella kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Matbutikers hantering av mjölk och mjölksubstitut; spill och försäljningsstrategi

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Camilla Bratt Forss; Karolina Strömberg; [2018]
    Nyckelord :waste; wastage; management; supermarket; soy milk; almond milk; milk; milk substitutes; ICA; COOP; spill; matbutiker; hantering; coop; ICA; alpro; arla; mjölksubstitut; mandelmjölk; mjölk; sojamjölk;

    Sammanfattning : I dagsläget överproduceras och överkonsumeras mat, samtidigt slängs 30% av all mat som produceras i världen. Matproduktionen står för en stor del av världens miljöbelastning; främst genom animaliska produkter såsom kött och mejeriprodukter, och därför har ämnet blivit mycket omtalat. LÄS MER

  5. 5. Sustainability reporting within the food industry : a case study of regional differences in the plant-based non-dairy industry

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ronja Hall; [2014]
    Nyckelord :environmental reporting; environmental responsibility; food industry; legitimacy; plant-based products; sustainability reporting; stakeholders;

    Sammanfattning : Sustainability Reporting has emerged and transformed over the past decades as a voluntary practice by companies across industries that desire to show proof of good conduct and environmental; social; and economic responsibility. As industrial food production is one of the largest contributors to contemporary environmental problems, it might be expected that reporting within the industry would be both well established and well understood. LÄS MER