Sökning: "Alternativa pedagogiska verktyg"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden Alternativa pedagogiska verktyg.

  1. 21. Att arbeta med kreativitet i skolan, ett pedagogiskt verktyg

    C-uppsats,

    Författare :Lovisa Sköld; [2011]
    Nyckelord :Kreativitet; pedagogiskt verktyg; alternativa arbe;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING:Är ett alternativt arbetssätt lösningen på bildämnets förlorade status? Hur kan ett sådant arbetssätt se ut?Detta är frågor som diskuterats i denna uppsats utifrån ett samhällsperspektiv. En explorativ metod, samt enkvalitativ metod har använts för att bäst avhandla dessa frågeställningar. LÄS MER

  2. 22. Pizza och magiska stunder i undervisningen : en kvalitativ studie av processinriktad undervisning med utgångspunkt i två pedagogiska inriktningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Jonatan Thulin; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AimThe aim of this study is to discuss process orientated education by identifying and describing general elements in two alternative pedagogies that in different ways attempt to separate themselves from the didactics in the traditional school. The questions are: 1. LÄS MER

  3. 23. Uppföljningsansvar - mer än ett namn på en lista

    Kandidat-uppsats, Pedagogiska institutionen

    Författare :Heidi Ojala; Monica Larsson; [2010]
    Nyckelord :Municipal responsibility to follow up; context; implementation; municipal organization; secondary education; dropout; Kommunalt uppföljningsansvar; sammanhang; implementering; kommunal organisation; gymnasieutbildning; studieavbrott;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att belysa och jämföra hur två jämnstora kommuner i Sverige har implementerat lagen om det kommunala uppföljningsansvaret för ungdomar mellan 16 och 20 år som inte studerar på ett nationellt eller specialutformat program. Vi har använt oss av en kvalitativ metod där vi har intervjuat fem personer i tre olika funktioner för att få olika perspektiv på det vi studerade. LÄS MER

  4. 24. Talande bedömning : En studie av lärares arbete med bedömning av muntlig förmåga

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för undervisningsprocesser, kommunikation och lärande (UKL)

    Författare :Sofia Berg; [2007]
    Nyckelord :muntlig; bedömning; respons; självvärdering; språkförmåga; talträning;

    Sammanfattning : Detta examensarbete utgår ifrån en diskussion om talets och skriftens komponenter som språkförmågor i allmänhet och i undervisning och undersöker vilka möjligheter det finns för lärare att arbeta med och bedöma elevers muntliga språkförmåga. Uppsatsen strävar efter att belysa vilka metoder man som lärare kan använda för att effektivt arbeta med och bedöma muntlig verksamhet. LÄS MER