Sökning: "Amanda Ljungberg Lemcke"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Amanda Ljungberg Lemcke.

  1. 1. Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt som integrerar digitala resurser för nyanlända elever : En kvalitativ studie om lärares beskrivningar av hur digitala resurser kan gynna nyanlända elevers språk- och kunskapsutveckling i den gemensamma undervisningen i årskurs 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Amanda Lemcke Ljungberg; [2021]
    Nyckelord :digitala resurser; IKT; undervisning; språkutveckling; flerspråkighet; nyanlända elever;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur nyanlända elevers språk- och kunskapsutveckling kan gynnas med hjälp av digitala resurser. Vidare är syftet att få en inblick i lärares beskrivningar av hur undervisningen kan differentieras. LÄS MER

  2. 2. Digitala skrivverktyg i tidig skrivundervisning : En litteraturstudie om de digitala skrivverktygens påverkan på elevers motivation i samband med textskapande i den tidiga skrivprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Moa Hernodh; Amanda Ljungberg Lemcke; [2020]
    Nyckelord :Motivation; digitala skrivverktyg; textskapande; tidig skrivprocess;

    Sammanfattning : Litteraturstudien behandlar motivation i samband med användning av digitala skrivverktyg i den tidiga skrivprocessen utifrån litteraturöversiktens urval. Studien grundar sig delvis i vårt intresse som vuxit fram från den verksamhetsförlagda utbildningen. Vi har iakttagit elever som upplevts omotiverade för textskapande. LÄS MER