Sökning: "Amanda Alm"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Amanda Alm.

  1. 1. Building Blocks for a Better Buyer Experience: Consumer Perceptions of Blockchain Authentication Methods in Second-Hand Luxury E-Commerce

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katie Fajer; Lisa Alm; Amanda Gerth; [2023]
    Nyckelord :Second-hand luxury e-commerce; Blockchain technology; Authentication; Perceived Risk; Theory of Planned Behaviour; Consumer Behaviour.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Building Blocks for a Better Buyer Experience: Consumer Perceptions of Blockchain Authentication Methods in Second-Hand Luxury E-Commerce Date of the Seminar: 2nd of June, 2023 Course: BUSN39: Degree Project in Global Marketing Authors: Lisa Alm, Amanda Gerth & Katie Fajer Supervisor: Burak Tunca Keywords: Second-hand luxury e-commerce, Blockchain technology, Authentication, Perceived Risk, Theory of Planned Behaviour, Consumer Behaviour. Thesis Purpose: To explore consumer perspectives towards the implementation blockchain technology as a service offered within the authentication of second-hand vintage luxury e-commerce Methodology: This quantitative research study utilises an independent sample t-test to compare Perceived Risk, Attitudes, Perceived Behavioural Control, Subjective Norms, and Purchase Intention in regard to authentication method surveyed. LÄS MER

  2. 2. Jämställdhet, vad spelar det för roll? En kvalitativ studie för att undersöka hur numerär jämställdhet i styrelser påverkar organisationen och arbetet i styrelserummet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Alm; Ina Callermo; [2022-08-16]
    Nyckelord :gender equality; board; SME; homosocial reproduction; glass ceiling;

    Sammanfattning : Gender equality has been in the spotlight in social discussions focusing on justice. From a management perspective, gender equality is about taking advantage of all human resources, not only men. Politicians and media express the demand for women in Swedish boards, due to the majority of Swedish company boards are dominated by men. LÄS MER

  3. 3. Bias inom AI-baserad rekrytering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Johanna Alm; Amanda Löwgren; Elin Melkersson; [2021]
    Nyckelord :bias inom AI; AI i rekrytering; artificiell intelligens; etik och AI; General Works; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Teknikens framsteg har förändrat stora delar av rekryteringsprocessen. Sedan millenniumskiftet till år 2015 har erorna Digital Recruiting 1.0 och 2.0 transformerat rekryteringsbranschen tack vare internets etablering. LÄS MER

  4. 4. How Marketing Managers Work with Social Media and Measure its Effectiveness : A multiple-case study focusing on the B2B context

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Lindholm; Swic Carl-Fredrik; Alm Olivia; [2019]
    Nyckelord :Social media; Measurements; Effectiveness; Business-to-Business;

    Sammanfattning : In the past few years, a topic that has caught much attention by academia is the rather new concept of ‘social media’. Today, it is expected by business-to-business organizations to involve social media in their marketing activities. LÄS MER

  5. 5. Matematikundervisning utomhus : En litteraturstudie om hur utomhuspedagogik används för elevers lärande i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Kenneth Alm; Amanda Andersson; [2018]
    Nyckelord :Matematik; utomhuspedagogik; motivation; Informations- och kommunikationsteknik IKT ; digitala verktyg;

    Sammanfattning : Syftet med detta konsumtionsarbete var att undersöka hur utomhuspedagogik används i matematikundervisning. Denna undersökning har genomförts genom att samla in, granska och bearbeta utvald litteratur för att försöka besvara arbetets syfte. Insamling av data genom vetenskapliga artiklar gjordes med hjälp av databaserna ERIC och UniSearch. LÄS MER