Sökning: "Amanda Bärneskär"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Amanda Bärneskär.

  1. 1. Generation Z - lyxvarumärkenas utmaning : En studie om lyxvarumärkens etablering på Instagram och dess inverkan på Generation Z:s varumärkesattityder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Leonard Camitz; Amanda Bärneskär; [2020]
    Nyckelord :Lyxvarumärken; Demokratisering av Lyxvarumärken; Generation Z; Instagram; Sociala medier; Varumärkesattityd; Interaktion; Affektion; Kognitivitet; Förväntningar; Interaktion; Mervärde; Marknadsföringsåtgärder;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker lyxvarumärkens utbredda etablering på Instagram och hur detta påverkar varumärkesattityden hos Generation Z. Specifikt vilar studiens fokus vid att undersöka Generation Z:s attityder till lyxvarumärkens ökade exponering och hur värde kan skapas eller degenereras genom denna interaktion. LÄS MER