Sökning: "Amanda Bertilsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Amanda Bertilsson.

  1. 1. Marknadskommunikation under Covid-19 : en studie om Liseberg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Lindeman; Amanda Wetterberg; Sofie Bertilsson; [2023]
    Nyckelord :Marketing Communication; Liseberg; Pandemic; Covid-19; amusement park; Marknadskommunikation; Liseberg; Pandemi; Covid-19; nöjespark;

    Sammanfattning : Covid-19 slog till hårt på världen och resulterade i avspärrningar och begränsningar på ett sätt människor inte varit med om tidigare. Liseberg var ett av de företag som tvingades stänga ner och under de 520 dagarna som parken var nedstängt var de tvungna att tänka gällande hur de kommunicerade till sina besökare via olika marknadskanaler. LÄS MER

  2. 2. Design of Furniture for the Informal Learning Environments : Development of an inclusive furniture for Next Education in collaboration with Kinnarps AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Amanda Bertilsson; [2020]
    Nyckelord :Learning environment; Informal learning; Inclusive education; Sustainability; Industrial Design Engineering; Product development; Furniture design; Human-centered design; Lärmiljö; Informellt lärande; Inkludering; Hållbarhet; Teknisk Design; Produktutveckling; Möbeldesign; Användarcentrerad design;

    Sammanfattning : The learning environment is one of our most important workplaces. It is mainly a workplace for students, but also teachers and other staff. It is the environment that these people are surrounded by every day, which makes the physical environment and physical products really important. LÄS MER

  3. 3. Student Perspectives of Social Media Brands: Facebook and Instagram : Factors Influencing Brand Success

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Johnsson Östergren; Linnea Alldrin; [2019]
    Nyckelord :Brand; Brand Identity; Brand Image; Brand Personality; Brand Perception; Brand Strategy; Brand Value; Brand Equity; User Image; Consumers; Factors of Success; Influence; Social Network; Social Media; Students.;

    Sammanfattning : Branding is an influential aspect a company can have to gain the attention of their customers. It is often said that, “Your brand is your promise to your customer”, because the brand is a confirmation that the product or service you are selling matches the expectations of the customer and their wants or needs (Grosdidier, 2012). LÄS MER