Sökning: "Amanda Emet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Amanda Emet.

  1. 1. Tillitsgrundande mekanismers betydelse för inträde i ett tätt coopetition-nätverk : En kvalitativ fallstudie på en mindre turistdestination

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Emet; Vera Drape; [2023]
    Nyckelord :coopetition; nätverk; tillit; täthet; turism;

    Sammanfattning : Tidigare studier om samarbete mellan konkurrenter, så kallad coopetition, har konstaterat att tillit är en viktig förutsättning för en framgångsrik coopetition-relation. Emellertid har lite uppmärksamhet tillägnats vilka mekanismer som ligger till grund för tillit i coopetition-relationer – särskilt gällande nätverk. LÄS MER

  2. 2. En känsla för en bok : En kvalitativ studie om hur grundlärare analyserar skönlitterära texter med årskurs 1-3-elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Isabell Huggare; Amanda Emet; [2021]
    Nyckelord :Analysera; analytisk förmåga; boksamtal; läslust; samtal; skönlitteratur.;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur lärare i årskurserna 1–3 arbetar med att analysera skönlitteratur. Problemområdet är att svenska elevers läsförståelse är på uppgång enligt PIRLS senaste kunskapsmätning, dock minskar den analytiska litteraturundervisningen och forskning visar att elever läser allt mindre på sin fritid. LÄS MER

  3. 3. En fast punkt att hålla sig i när det stormar : En kvalitativ studie om hur lärare med sin samhällskunskapsundervisning kan förebygga ungdomsbrottslighet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Isabell Huggare; Amanda Emet; [2020]
    Nyckelord :Förebyggande undervisning; ungdomsbrottslighet; beteendeproblematik; riskfaktorer; skyddsfaktorer; normbrytande beteendemönster; brottsprevention; barn; mobbning; kränkningar; förstärkningsprincipen; beteenden; samarbete; samverkan; relationer; förebild; otrygg hemmiljö.;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur lärare inom F-3 kan förebygga ungdomsbrottslighet med sin samhällskunskapsundervisning. Problemområdet är att läroplanen framhåller att eleverna ska fostras till samhällsmedborgare, samtidigt beskriver media ett samhälle där barn begår brottsliga handlingar. LÄS MER