Sökning: "Amanda Engdahl"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Amanda Engdahl.
1. Variation i matematikundervisningen : en studie baserad på enkäter där lärare och elever beskriver deras användning av arbetsformer och arbetssätt i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna empiriska studie redogör för hur variationen ser ut inom matematikundervisningen på en högstadieskola i Sverige genom att deltagande lärare och elever (13 – 15 år gamla) genom två enkätundersökningar fått beskriva hur vanligt förekommande olika arbetsformer och arbetssätt är i matematikundervisningen. Studien baseras på 198 elevsvar på elevenkäten och 6 lärarsvar på lärarenkäten. LÄS MER
2. På vilka sätt kan lärare hjälpa elever i matematiksvårigheter? : En litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Matematiska institutionen; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Det finns möjligheter för elever i matematiksvårigheter att nå skolans kunskapskrav i ämnet matematik om de får hjälp iform av effektiva interventioner. Därför är det av intresse att undersöka vilka undervisningsmetoder som ingår i effektivainterventioner. LÄS MER
3. Företag och intressentrelationens betydelse för CSRaktiviteteroch CSR-kommunikation - En kvalitativ studie om svenska småföretag i byggbranschen
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
4. SHAPE ME UP! : A study of how leaders in the Swedish financial sector can use their personal brand to shape the corporate brand.
Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Title Shape me up! – A study of how leaders in the Swedish financial sector can use their personal brand to shape the corporate brand Course Master Thesis (60 credits) in Business Administration; Strategic Management and Leadership, International Marketing Authors Amanda Elg and My Engdahl Supervisors Maya Hoveskog and Ingemar Wictor Keywords Leadership, personal brand, corporate brand Problem formulation ”How can a leader in the Swedish financial sector use the personal brand to shape the corporate brand?” Purpose The aim of this study is to describe the importance of the leader’s personal brand within the Swedish financial sector. Further, this study aims to explore how the personal brand of a leader can contribute to shape the corporate brand from an internal perspective, in aspects such as organisational culture and visions. LÄS MER