Sökning: "Amanda Falk"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Amanda Falk.
1. Substansberoende och smärta : patientens upplevelse av mötet med vården
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Smärta är ett stort problem som många människor lider av globalt. Substansberoende av narkotika är också ett utbrett problem som dessutom rapporteras ha ökat senaste decenniet. När dessa två problem samexisterar uppstår en komplex situation både för vårdpersonal och personer som söker vård med behov av smärtlindring. LÄS MER
2. Medarbetares förväntningar på ledningen som superhjältar: En kvalitativ studie av medarbetare i Y-generationens förväntningar på och förståelse av ledningskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den högsta ledningens kommunikation är av stor vikt i organisationer, då den utgör grunden för övergripande styrning och strategi, samt skapar förutsättningarna för en enad verksamhet. Trots vikten av ledningskommunikationen i organisationer saknas förståelse för fenomenet ur ett medarbetarperspektiv. LÄS MER
3. Kvinnors upplevelser av omvårdnaden i samband med en abort : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/OmvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Globalt genomfördes ungefär 56 miljoner aborter år 2014 och i Sverige genomförs årligen omkring 35–38000 aborter. Det finns olika anledningar till att kvinnorna väljer att avbryta sina graviditeter. LÄS MER
4. Kunskapsföretags arbete med att behålla personal
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: På dagens arbetsmarknad är det vanligt förekommande att ofta byta jobb. Att medarbetare själva väljer att lämna ett arbete är kostsamt ur ett organisatoriskt perspektiv och företag som definieras som kunskapsföretag är extra sårbara när personal väljer att lämna företaget. LÄS MER
5. Walk the Talk - Konsten att bli en hållbarhetsstjärna inom detaljhandeln
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Sustainability is one of the major megatrends in modern retail industry. So far, research efforts have focused on perceived sustainability of brands, rather than actual sustainability. However, sustainability must be treated as a two-dimensional phenomena, that takes both perception and reality into account. LÄS MER