Sökning: "Amanda Göransson"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Amanda Göransson.
1. Erfarenheter av att använda Barnsäkert i barnhälsovården : En semistrukturerad intervjustudie ur barnhälsovårdssjuksköterskans perspektiv
Magister-uppsats,Sammanfattning : Abstract Background: The Swedish Child Health Services assignment is to promote health for all children. A part of their important work is to identify and confabulate with families about psycho-social risk factors. Previous research demonstrates that Child Health nurses experience challenges addressing psycho-social risk factors among families. LÄS MER
2. Returproblematiken inom e-handel i tre svenska fast fashion företag En kvalitativ studie med fokus på returpolicys och proaktivt strategiskt arbete i syfte att minska returgraden och i förlängningen klimatavtrycket.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Med syftet att identifiera kritiska faktorer som bidrar till e-handelsföretags returandelar och dess klimatavtryck, så behandlar rapporten returhantering vilket är ett begrepp som inkluderar avoidance, gatekeeping och returpolicys. I studien har det gjorts ett genomgående grundantagande att klimatpåverkan är en indirekt effekt av returgraden, som korrelerar negativt med en ökad returandel. LÄS MER
3. HIV och Sexualitet: Kvinnors perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Många kvinnor med diagnosen HIV upplever att sjukdomen ibland hindrar dem från att kunna leva ett normalt liv och där är den sexuella och reproduktiva hälsan en stor del. Kunskapsbrist och stigmatisering både hos kvinnorna själva och i samhället gör det svårt för den här gruppen att uppleva hälsa. LÄS MER
4. Depression bland universitetsstudenter : – en kartläggning av riskfaktorer
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
5. Framgång - för vem?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Change is inevitable and ubiquitous. You encounter it at your workplace, in your neighbourhood or at places associated with your free time. Organizations need to change continuously in order to keep up with the ever changing market conditions, due to powerful macroeconomic forces (Ancona 2005, Kotter 2012, Balogun & Hailey 2008). LÄS MER