Sökning: "Amanda Lars"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Amanda Lars.

  1. 1. Fastighetsmäklarens syn på förhandling : En diskursanalys om hur fastighetsmäklare beskriver och ser på förhandling utefter Big Fives personlighetsdrag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Lindberg; Ellen Lundstedt; [2022]
    Nyckelord :Big Five; förhandling; diskursanalys; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Fastighetsmäklarens syn på förhandling Nivå: Examensarbete på grundnivå(kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Amanda Lindberg och Ellen Lundstedt Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - maj Syfte: Syftet med studien är att studera hur olika fastighetsmäklare, utefter deras personlighetsdrag, ser och uttrycker sig om sina förhandlingar.  Metod: Studien har genomförts via en diskursanalys. LÄS MER

  2. 2. Att vara eller icke vara : - Kan virtuella influencers upplevas som autentiska på sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Ek; Mia Åhlander; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Att vara eller icke vara - Kan virtuella influencers upplevas autentiska på sociala medier? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Amanda Ek och Mia Åhlander Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge  Datum: 2021 - Maj Syfte: Studiens syfte är att undersöka om konsumenter kan uppleva virtuella influencers som autentiska i marknadsföring som sker på sociala medier med fokus på nytänkande och yngre konsumenter.  Metod: Studien har en kvantitativ metod med en deduktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters emotioner gentemot det personliga varumärket : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Rebecca Enblom; Amanda Pettersson; [2019]
    Nyckelord :Personal brand; branding; digital marketing; online marketing; self-presentation; emotions; Personligt varumärke; branding; digital marknadsföring; online marknadsföring; självpresentation; emotioner;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters emotioner gentemot det personliga varumärket – En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Rebecca Enblom och Amanda Pettersson. Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge. LÄS MER

  4. 4. PHILLIPSKURVAN SOM PROGNOSVERKTYG I SVERIGE - En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Simon Hällqvist; Amanda Åström Eriksson; [2018-09-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka om Phillipsmodellen ger en bättre prognos jämfört med en modell som enbart baseras på tidigare inflation. Teori: Teori kring den klassiska modellen av Phillipskurvan samt en tidigare studie av Phillipskurvan i Sverige, skapad av Klas Fregert och Lars Jonung, 2014. LÄS MER

  5. 5. En analys av medietransformation i filmen Känn ingen sorg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Intermediala studier

    Författare :Amanda Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Känn ingen sorg; Håkan Hellström; intermediality; media transformation; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This study investigates the movie Känn ingen sorg (2013) from an intermedial perspective. By applying the theories of Lars Elleström and Irina O. Rajewsky the aim is to investigate how the movie can be understood as a transformation of lyrics and music by the musician and composer Håkan Hellström. LÄS MER