Sökning: "Amanda Malmström"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Amanda Malmström.
1. Den psykiska ohälsan under en pandemi : Hur påverkar boendesitutionen individer i Skaraborgs psykiska hälsa under covid-19?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Sverige genomgår en pandemi och restriktioner kring bland annat socialt umgänge har uppstått. Detta har väckt intresset att undersöka konsekvenser för individens mående. Syfte: Denna studie ser till den psykiska ohälsan i Skaraborg och skillnader mellan boendesituationer och kön. LÄS MER
2. Gymnasieelevers upplevelser av läsande och skrivande på fritiden, i grundskolan och i gymnasiet : En intervjustudie av elever med och utan lässvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/LogopediSammanfattning : Bakgrund Både grundskola och gymnasium har en viktig roll i utvecklingen av elevers läs- och skrivförmågor, i synnerhet för elever med lässvårigheter. Tidigare forskning har visat att läs- och skrivsvårigheter oftast är ihållande och kan påverka individens liv i flera avseenden gällande studier, arbetsliv och fritid. LÄS MER
3. Personliga assistenters psykosociala arbetsmiljö : En kvalitativ studie inom offentlig och privat sektor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Yrket personlig assistent är unikt då arbetsplatsen generellt utgår från brukarens hemmiljö. Vidare är arbetet unikt i den mån man som assistent kommer en person nära inpå livet genom delaktighet i syfte att förbättra individens liv och levnadsvillkor. LÄS MER
4. Ett nytt kapitel- Lärares tankar om och reflektioner av digitalt och traditionellt läsande i svenskundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Malmström Amanda och Stigson Ulrika (2017). Ett nytt kapitel - lärares tankar om och reflektioner av digitalt- och traditionellt läsande i svenskundervisningen.A new chapter - teachers’ thoughts on and reflections of digital and traditional reading in the Swedish classroom. Malmö Högskola. LÄS MER