Sökning: "Amanda Niemi"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Amanda Niemi.

  1. 1. Att vara och bli med digitala verktyg : En kvalitativ studie om förskollärarens professionsroll och förskolläraruppdrag i relation till undervisningens digitalisering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Amanda Jonsson; Malin Niemi; [2022]
    Nyckelord :Digital kompetens; digitala verktyg; förskolläraruppdrag; identitet; professionsroll.;

    Sammanfattning : Studien har fokuserat utforskandet av förskollärares identitet och förskolläraruppdrag irelation till förskolans digitalisering. Syftet var att beskriva och kritiskt diskuteraförskollärarnas upplevelser utifrån professionsroll, professionsidentitet ochförskolläraruppdraget med koppling till digitalisering i undervisning. LÄS MER

  2. 2. I Would Not Buy From That Brand! : A Comparative Study of Generation X, Y, and Z’s Brand Avoidance Behaviours Towards Fast Fashion Brands

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Amanda Utbys Nerac; Veera Niemi; [2021]
    Nyckelord :Generation X; Generation Y; Generation Z; Fast Fashion; Fast Fashion Brands; Anti-Consumption; Brand Avoidance;

    Sammanfattning : Background: Several fast fashion brands have been criticised regarding their business practices, with poor working conditions in developing countries and use of toxic chemicals. Subsequently, many consumers have turned to anti-consumption practices such as brand avoidance to distance themselves from various fast fashion brands. LÄS MER

  3. 3. "Vi googlade begreppet genus, då vi inte hade någon direkt uppfattning kring vad det innebär" : En kvalitativ studie om hur förskollärare konstruerar genus i Tornedalen

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Lydia Granvik; Amanda Niemi; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att analysera hur förskollärare i Tornedalen konstruerar genus i förskolan. Studien är av kvalitativ karaktär med utgångspunkt i det socialkonstruktionistiska perspektivet. Datainsamling till studien har skett genom skriftliga intervjuer med 13 förskollärare som är verksamma inom yrket i Tornedalen. LÄS MER

  4. 4. Medias avtryck i socialtjänstens arbete : En kvalitativ studie om socialsekreterares upplevelse av medierapportering om socialtjänsten

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Lisa Söderström; Amanda Niemi; Isabelle Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Media; socialsekreterare; socialtjänst; makt;

    Sammanfattning : Media har en förmåga att nå ut och skapa reaktioner hos allmänheten, både positiva och negativa. Socialtjänstens beslutsfattande uppdrag tenderar att skapa starka känslor bland människor och stora rubriker i media. LÄS MER

  5. 5. Pedagoger, förskolechefer och vårdnadshavares syn på kvalitet i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Amanda Niemi; Petra Söderberg; [2016]
    Nyckelord :dimensions of quality; documentation; educational quality; high-quality preschool; preschool-teacher; quality; systematic qualitywork; dimensioner av kvalitet; dokumentation; förskollärare; hög kvalitet i förskolan; kvalitet; systematiskt kvalitetsarbete; utbildningskvalitet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en förståelse för vad kvalitet är i förskolan. Barnkonventionen säger att allt som rör barnet ska se till barnets bästa. Vi runt omkring barnet har olika erfarenheter och kunskaper, vilket gör att vi kan bidra med det bästa till barnet. LÄS MER