Sökning: "Amanda Stenman"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Amanda Stenman.
1. Warehouse management – streamlining picking rounds
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : In this study we have conducted research on how to optimize inventory management within logistics. The focus in this study is to examine the picking rounds, the reason for this is because it is the most time consuming and expensive part within a warehouse. LÄS MER
2. En kvantitativ undersökning om kongruensen mellan fastighetsmäklarens och säljarens personlighetsdrag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: Sellers’ preferences for real estate agents’ personalities. A quantitative study about the congruency between the estate agent's and the seller's personality traits. Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degrees in Business Administration. LÄS MER
3. Följsamhet till handhygienrutiner hos vårdpersonal på sjukhus: En systematisk litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Bristande handhygien hos vårdpersonal är idag främsta orsaken till uppkomst av vårdrelaterad infektion (VRI), något som både skapar lidande för den drabbade samt utgör stora kostnader för vården och samhället. Syftet med denna systematiska litteraturöversikt var att undersöka vilka faktorer som påverkar följsamheten till handhygien hos vårdpersonal samt vilka interventioner som finns för att förbättra följsamheten. LÄS MER
4. Vi kan skapa nya saker hela tiden, men vi kan inte skapa en ny värld utan förändring. : En studie om Corporate Social Responsibility inom e-handeln.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en djupare förståelse för arbetet med Corporate Social Responsibility (CSR) inom e-handeln genom att analysera: Det engagemang som finns för CSR och det ansvar som tas av företag inom e-handeln. Hur kommunikation av CSR används av företagen för att positionera sig och stärka sin image. LÄS MER