Sökning: "Amanda Wallin"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Amanda Wallin.
1. Framtidens medarbetare. En kvalitativ fallstudie om hur ett fastighetsbolags företagskultur motsvarar generation Z förväntningar och behov angående kommunikation och motivation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Generation Z är framtidens arbetskraft och på grund av sin uppväxt antas de besitta andra karaktärsdrag, och därmed andra förväntningar, än tidigare generationer. För att kunna vara konkurrenskraftiga och en attraktiv arbetsgivare är det därför högst relevant för företag att förbereda sig för den nya arbetskraften. LÄS MER
2. Perspektiv på flerspråkighet : – En studie om läsbarhet för flerspråkiga
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : I denna uppsats har vi genom en komparativ kvalitativ metod granskat läromedel som utformats för läsinlärning och är publicerade med ett spann på nio år. Materialet avser böckerna Mysterier på äppelstigen (2020) och Den magiska kulan (2011). LÄS MER
3. Anställningsformens påverkan på det skolkurativa arbetet : En kvalitativ studie om hur handlingsutrymme och möjligheter till interprofessionell samverkan upplevs av skolkuratorer med olika anställningsformer
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
4. Influencer marketing - lojalitetsbyggande för influencer eller varumärke?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Marknadens reaktion på omvända vinstvarningar : En eventstudie om hur tillkännagivandet omvända vinstvarningar påverkar aktiekursen hos svenska börsnoterade bolag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : En vinstvarning är när ett företag går ut med information till allmänheten om att resultatet kommer att bli väsentligt lägre än förväntat. Denna studie undersöker marknadens reaktion vid omvända vinstvarningar, som är precis vad namnet antyder, när företag går ut med information om att resultatet kommer bli väsentligt högre än förväntat. LÄS MER