Sökning: "Ambush marketing"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Ambush marketing.

  1. 6. Leverera Mera : En fallstudie på Volvo Trucks

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Erik Bylund; Johan Kristensson; [2014]
    Nyckelord :Sponsring; Leveraging; Ambush Marketing; Marknadsföring; Fallstudie;

    Sammanfattning : Titel:                                       Leverera mera – En fallstudie på Volvo Trucks   Författare:                                              Erik Bylund & Johan Kristensson   Handledare:                                             Ulf Aagerup   Nivå:                                       Kandidatuppsats, Internationell Marknadsföring (15hp), VT 2014.   Nyckelord:                                               Sponsring, Leveraging och Ambush Marketing   Problemformuleringar:        - Hur använder Volvo Trucks leveraging i samband med deras sponsorskap? - Hur motverkar Volvo Trucks Ambush Marketing i samband med deras sponsorskap?                                             Syfte:                                      Syftet med uppsatsen är att undersöka och beskriva hur ett aktivt sponsrande multinationellt företag på B2B-marknaden använder sig av leveraging i samband med deras sponsorskap för att öka nyttan av deras investering. LÄS MER

  2. 7. Ambush marketing. En studie och analys av det rättsliga skydd som erbjuds stora idrottsevenemang i Sverige med anledning av ambush marketing

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Jacob Hallberg; [2012-09-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ambush marketing kan kortfattat beskrivas som en marknadsföringsstrategi där någon associerar sin produkt eller sitt företag med ett stort idrottsevenemang utan att ha betalat någon sponsringsavgift. Fenomenet har fötts och utvecklats i takt med en allt mer sofistikerad sponsringsmarknad där sponsorer givits exklusiv rätt att utnyttja den goodwill som förknippas med ett evenemang. LÄS MER

  3. 8. Creating Brand Awareness Through Event Marketing : The Off-Field Competition of Sportswear Companies in the Olympics

    Master-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Malin Marmbrandt; Laura Dolge; [2012]
    Nyckelord :Brand awareness; The Olympics; London 2012; Sponsorship; Ambush Marketing; Athlete Endorsement; Viral marketing;

    Sammanfattning : Date: May 30, 2012  University: Mälardalen University, Sweden  Program: MIMA- International Marketing  Course Name: Master Thesis (EFO705)  Title: Creating Brand Awareness Through Event Marketing  The Off-Field Competition of Sportswear Companies in the Olympics  Authors: Laura Dolge and Malin Marmbrandt  Purpose: The purpose of this paper is to research how companies are promoting themselves efficiently to increase brand awareness through advertisement in major sporting events, through viral marketing and athlete endorsement.  Research Questions: Firstly: What are the major differences and similarities between the official and non-official sponsors and their marketing activities when creating brand awareness in sporting events?  Secondly: How do official and non-official sponsoring companies increase brand awareness in sporting events through viral marketing activities?  Thirdly: How do official and non-official sponsoring companies increase brand awareness in sporting events through athlete endorsement?  Method: Data was collected with a qualitative multi-method approach that consists of observations of online social networks and media (netnography), and semi-structured interviews was applied. LÄS MER