Sökning: "Amelie Gustafsson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Amelie Gustafsson.
1. Mapping and investigation of carbon emissions from incineration of plastics : A thesis investigation on common polymers and how they should be managed
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In November 2016 did the city of Stockholm adapt a strategy on by 2040 only utilizing fossil free fuel in alignment with the national target of reaching net zero carbon emissions by 2045. District heating is a well-established technology in Sweden heating about 50 % of the Swedish households and was in 2015 responsible for 58 % of the total energy demand in buildings and households. LÄS MER
2. Batterier i kraftsystemet : En studie i batteriers potential som energilagring för stöd av intermittenta energikällor i det nationella kraftsystemet
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Utveckling av det moderna samhället och den fortsatt accelererande energiintensiva tillvaro människan lever i sätter stor press på klimatet. För att nå de hållbarhetsmål FN satt upp som bland annat innebär minskade utsläpp och effektivare energianvändning krävs krafttag i det globala energisystemet. LÄS MER
3. B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : TITEL: B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen SEMINARIUMDATUM: 25 maj 2016 KURS: FEKN90 Magisteruppsats i International Marketing och Business Strategy, Företagsekonomi, 30 högskolepoäng (30 ECTS) FÖRFATTARE: Mimmi Huynh, Mattias Olsson, Amelie Åkesson HANDLEDARE: Clara Gustafsson NYCKELORD: Varumärkesuppbyggnad, kafébransch, konkurrensstrategi, varumärkesidentitet, first mover advantage, second mover advantage, relationstriangel SYFTE: Utöka förståelsen kring vilken roll varumärkesuppbyggande har för efterföljande företag när de etablerar sig på den svenska kafémarknaden. METOD: Studien är av explorativ karaktär med en abduktiv ansats. LÄS MER
4. Organisatoriska och individuella prediktorers samband med organisationssamhörighet
Kandidat-uppsats, Psykologiska institutionenSammanfattning : Tre organisatoriska (inflytande, karriärsutveckling, organisationsstorlek) och tre individuella (anställningsotrygghet, utbildningsnivå, anställningstid) variablers samband med organisationssamhörighet undersöktes i studien. Syftet var att utveckla kunskapen kring vad som påverkar organisationssamhörighet på den svenska arbetsmarknaden. LÄS MER
5. Sourdough - The Stories Beyond Flour, Water and Salt
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: In order to contribute to Consumer Culture Theory, as well as critical dimensions in the foodie literature namely authenticity, democracy/distinction and gender, the study’s aim is to explore how discourses and socio-cultural meanings underlie identity constructions in the specific sourdough culture. Theoretical framework: As no research addresses the sourdough phenomenon directly, we combine related literature domains to build up a comprehensive framework for the study. LÄS MER