Sökning: "Ana Magnusson"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ana Magnusson.
1. Vems historia ska undervisas? : -En intervjustudie om möjligheter ochutmaningar i det mångkulturella klassrummet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att, med hjälp av skolans styrdokument och intervjuer med lärarei årskurs 7–9, undersöka vems historia, som ska/kan läras ut, och vems historia som faktisktlärs ut. Syftet är också att ta reda på varför de utvalda lärarna väljer det innehållet de gör, omelevernas etniska bakgrunder påverkar det valet och på vilket sätt i så fall. LÄS MER
2. "Du kan inte ana vad som kommer hända härnäst" : En kvalitativ textanalys av clickbaits utformning på Youtube
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : För att uppmärksammas bland dagens stora utbud av videoklipp på Youtube skapar vloggare rubrik- och bildsättningar som innehåller clickbaits. Begreppet innebär att rubrik- och bildsättningar är av uppseendeväckande karaktär, innehåller lite information och enbart syftar till att locka mottagare att klicka sig in på videoklipp. LÄS MER
3. Rådgivning till distansskogsägare : en marknadsundersökning i Norrlands kustland
Kandidat-uppsats, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)Sammanfattning : Målet med denna studie är att undersöka begreppet distansskogsägare i en nordlig kontext och hur avstånd till fastigheten, mål och kunskap påverkar skogsägarskapet samt vilka rådgivningstjänster de efterfrågar. Datain-samlingen till studien har skett med kvantitativ postenkät samt digital enkät som skickats ut till 500 distansskogsägare, boende i Norrlands kustland. LÄS MER
4. Cooperation in the distribution channel : Determinants of inter-organisational cooperation between suppliers and servicing dealers in the Swedish outdoor power equipment market
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: For manufacturing suppliers, careful handling of business relationships with dealers is an essential function required for business success. End consumers rely on dealers for product information, advice and after sales support; all of which being factors capable of enhancing their perceived value of the product. LÄS MER