Sökning: "Analys Organisationskultur"

Visar resultat 1 - 5 av 180 uppsatser innehållade orden Analys Organisationskultur.

  1. 1. ”Det är ju inte som det var förr”. En fallstudie om hur ett företags organisationskultur påverkas av förändringar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tilde Nertby; Emilia Cordon Lundin; [2024-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka och öka förståelsen för hur ett företags organisationskultur upprätthålls under förändringar. För att uppfylla syftet valdes studiens teoretiska referensram som består av definitioner och teorier fokuserade på organisationskultur, ledarskap och organisationskultur, förändringsarbete samt förändringsprocesser. LÄS MER

  2. 2. Beslutsfattande och maktdistans i Nato

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Linnéa Palme; [2024]
    Nyckelord :command and control; consensus; culture; decision-making; equality; hierarchy; language; NATO; negotiation; Ooda-loop; organizational culture; power distance; sociolinguistic; collective defence; communication; culture communication; decentralization; EU; international culture; leadership; military culture; military ranks; NAC; North Atlantic Council; political administrative decisions; political organization; power; security; sweden; Swedish Defence University; national culture; beslutsfattande; command control; förhandling; hierarki; jämlikhet; konsensus; kultur; ledning; maktdistans; Nato; Ooda-loop; organisationskultur; sociolingvistik; språk; decentraliserad; EU; Försvarshögskolan; internationell kultur; kollektivt försvar; kommunikation; kultur kommunikation; ledarskap; makt; militär kultur; militära grader; Nordatlantiska rådet; politik; politiska administrativa beslut; politisk organisation; säkerhet; nationell kultur;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka hur anställda inom Nato upplever att maktdistans påverkar beslutsfattandet. För att svara på min frågeställning har jag använt mig av en kvalitativ metod med inkäter, där sex deltagare från fyra olika länder svarade. LÄS MER

  3. 3. Lägesbild eller tempo - vad prioriteras i kriskommunikation : En intervjustudie angående beslutsfattande i kriskommunikation

    M1-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Sebastian Wallertz; [2024]
    Nyckelord :lägesbild; tempo; tidstjuvar; organisationskultur; världsbild och kriskommunikation;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker om det finns en konflikt i kriskommunikation mellan att ha tempo i kommunikationen eller att ha en korrekt lägesbild. Finns det skillnader och likheter i beslutsprocesser gällande kriskommunikation på nationell, regional och kommunal nivå? Tidigare forskning har fokuserat på relationen mellan sändaren och mottagaren av kriskommunikationen som Ann Enander tar upp i sin forskning. LÄS MER

  4. 4. Det frivilliga tvånget att prestera - Upplevelser av organisationskultur och dess påverkan på arbetsprestation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Sandra Åsberg; [2023]
    Nyckelord :Organisationskultur; prestation; individualisering; unga vuxna; värdeord; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det moderna samhället karaktäriseras av globalisering, extern och intern konkurrens samt ny informationsteknik, vilket har förändrat villkoren för individen på arbetsmarknaden. Denna studie undersöker upplevelsen av organisationskultur och arbetsprestation på ett företag inom rekrytering och bemanningsbranschen i södra Sverige. LÄS MER

  5. 5. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sophie Eliasson; Nellie Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate brand; internal brand; internal branding; franchise; Företagsvarumärke; internt varumärke; internt varumärkesarbete; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER