Sökning: "Analys av försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 210 uppsatser innehållade orden Analys av försäljning.

  1. 1. Battery storage implementation in Sweden and sizing software development

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Santiago Moreano Rojas; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Due to the rampant growth of the penetration of renewables into the electrical grids across the world, more challenges appear in the way to assure the optimal operation of the energy system. More particularly, in the case of Sweden, the nuclear power decommissioning tendency and the 100% renewable energy target by 2040, set two strong additional motivations for the rise of issues regarding variability, uncertainty, stability, balancing and quality in the grid. LÄS MER

  2. 2. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Said Can; Timmy Martinsson; Mohammed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER

  3. 3. Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fanny Westergren; Elina Zagar Lindstad; [2023]
    Nyckelord :Klagomålshantering; ansvar; makt; intern kommunikation; service recovery; konsumentnära personal; complaint management; responsibility; power; internal communication; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation Författare: Fanny Westergren och Elina Zagar Lindstad Handledare: Malin Zillinger Syfte: Syftet för detta arbete är att undersöka hur konsumentnära personal inom branschen för försäljning av skönhetsprodukter i fysisk butik upplever klagomålshanteringen inom organisationen. Detta kommer att undersökas utifrån teorin gällande ansvar, makt och intern kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Analys på ett cirkulärt flöde : En ekonomisk och hållbarhets studie på TECCA AB

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Pontus Andersson; Jonathan Siswanto; [2023]
    Nyckelord :Cirkulär; Ekonomi; Hållbarhet; Bygg; Plast; Logistik;

    Sammanfattning : Denna studie är utförd som ett examensarbete av två studenter som studerarMaskinteknik med inriktning industriell ekonomi och produktionsledning på TekniskaHögskolan i Jönköping. Rapporten omfattar en undersökning genomförd hos TECCAAB som är en grossist inom byggbranschen TECCA är ett bolag som strävar efter attsäkerställa hållbarhet. LÄS MER

  5. 5. Influential Factors in determining Electric Vehicle Charging Sales in kWh

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Isabelle Bergentoft; Eloïse Friberg; [2023]
    Nyckelord :Electric vehicle charging; Consumer behavior; Electric vehicle market; Multiple regression analysis; Macroeconomics; Volume of sales in kWh; Laddning av elfordon; Konsumentbeteende; Marknad för elfordon; Multipel regressionsanalys; Makroekonomi; Försäljningsvolym i kWh;

    Sammanfattning : This study investigates the underlying factors driving OKQ8’s electric vehicle charging sales in kWh and aims to understand their customers better by identifying the factors that impact sales in the electric vehicle charging market. The study focuses on transactions from 17 OKQ8 stations in Sweden and Denmark, from July 1st, 2022, to February 28th, 2023, categorized into five distinct subgroups based on similar attributes. LÄS MER