Sökning: "Analys av intern kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade orden Analys av intern kommunikation.
1. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER
2. How is knowledge transfer management used to improve efficient use of human potential? : A case study of knowledge management at a Swedish manufacturing company
Kandidat-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Within the manufacturing industry, optimising resource utilisation is crucial for strengthening competitive advantage. However, the significance of acknowledging organisational knowledge as a valuable resource is often overlooked. LÄS MER
3. Är en oförutsedd samhällskris ett hot mot organisationskulturen eller en möjlighet till att stärka den? - en kvalitativ analys av organisationskulturen på ett företag och hur den påverkas till följd av distanserade förutsättningar
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I denna studie undersöks organisationskulturens påverkan av en samhällskris inom ett medelstort svenskt företag, som likt många andra, fått genomlida coronapandemin. När ett digitaliserat distansarbete hastigt införs, och när medarbetare inte längre arbetar tillsammans som ett kollektiv på plats, kan organisationskulturen komma att hamna i skymundan. LÄS MER
4. Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation Författare: Fanny Westergren och Elina Zagar Lindstad Handledare: Malin Zillinger Syfte: Syftet för detta arbete är att undersöka hur konsumentnära personal inom branschen för försäljning av skönhetsprodukter i fysisk butik upplever klagomålshanteringen inom organisationen. Detta kommer att undersökas utifrån teorin gällande ansvar, makt och intern kommunikation. LÄS MER
5. "Samverkan som gör att barn och unga kan växa upp och känna sig trygga" : En kvalitativ intervjustudie om samverkansforumet SSPF i Malmö
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur skola, socialtjänst, polis och fritidsverksamhet i Malmö arbetar förebyggande mot ungdomsbrottslighet och narkotikabruk bland unga inom samverkansforumet SSPF. Vidare ämnade studien att undersöka vilka för- och nackdelar aktörerna upplevde med samverkan. LÄS MER