Sökning: "Analys av tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden Analys av tjänsteföretag.

  1. 1. Distansarbete på ett tjänsteföretag: Utmaningar och möjligheter i en föränderlig arbetsmiljö

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anton Cajtoft; Oskar Thor; [2023]
    Nyckelord :Distansarbete; effektivitet;

    Sammanfattning : I början av 2020 drabbades världen av Covid-19 pandemin som både påverkade människor och företag. På grund av restriktioner från Folkhälsomyndigheten tvingades företag i Sverige att ställa om till att arbeta på distans. LÄS MER

  2. 2. Study of AI Service Providers in IT Consulting, Marketing, and Law

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Aren Hovsepyan; Kevin Johansson; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI; professional service firms PSFs ; AI services; IT consulting; marketing; legal services; Gioia analysis; sector-specific analysis of AI services; automation; augmentation; intermediaries; Artificiell intelligens; AI; professionella tjänsteföretag PSFs ; AI-tjänster; IT-rådgivning; marknadsföring; juridiska tjänster; Gioia analys; sektorspecifik analys av AI-tjänster; automatisering; augmentation; mellanhänder;

    Sammanfattning : This study employs a Gioia analysis to investigate the AI services offered within three distinct professional service sectors in Sweden: IT consulting, marketing, and legal services. Utilizing a list of companies from a prior KTH project and publicly accessible information, we applied a cross-sectoral Gioia analysis to systematically categorize, compare, and understand the types of AI services provided and how these offerings differ between sectors. LÄS MER

  3. 3. The Role of ChatGPT in Knowledge-Creating Processes in Professional Service Firms

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Englund; Naomi Jayne; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; Chatbot; ChatGPT; Knowledge creation; Knowledge management; Professional service firms; SECI; Artificiell intelligens; Chatbot; ChatGPT; Kunskapsskapande; Knowledge management; Professionella tjänsteföretag; SECI;

    Sammanfattning : New technology and digital transformations create disruptions for businesses, which new artificial intelligence (AI) technology is projected to do. Knowledge management (KM) and professional service firms (PSFs) play a critical role in the innovation-driven era of the knowledge economy. LÄS MER

  4. 4. “Det måste vara rätt person på rätt typ av jobb”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Klingestam Lundqvist; Johanna Malmberg; Sandra Sovre; [2022]
    Nyckelord :Kunskapsbaserade tjänsteföretag; övertidsarbete; work life balance; WLB; juniora managementkonsulter; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att skapa djupare förståelse till varför juniora managementkonsulter arbetar i den utsträckning som de gör. Vidare ämnar vi bidra med kunskap till forskning kring övertidsarbete och work life balance på kunskapsbaserade tjänsteföretag genom att, utifrån respondenternas redogörelser, undersöka juniora managementkonsulters upplevelser om deras arbetssituation. LÄS MER

  5. 5. Unga tjänstemäns upplevelser av medarbetarsamtal

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Emilia Knuters; Nathalie Rodhe; [2021]
    Nyckelord :unga tjänstemän; feedback; avstämning; arbetsmotivation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vad unga tjänstemän upplevde att defick ut av medarbetarsamtal och vilka aspekter av medarbetarsamtal som upplevdesmest givande. Datainsamlingen gjordes genom intervjuer som utfördes med åttarespondenter. Samtliga respondenter arbetade på ett tjänsteföretag beläget i centralaStockholm. LÄS MER