Sökning: "Anders Arnqvist Arnqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anders Arnqvist Arnqvist.

  1. 1. ”Det blir liksom ringar på vattnet”– Fyra lärares perspektiv på elevens möjlighet till språkutveckling i grupp

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sofia Svärd; [2018]
    Nyckelord :Språkutveckling; gruppindelning; gruppsammansättning; lärarintervjuer; homogena grupper; heterogena grupper; kvalitativa intervjuer.;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från intervjuer med fyra verksamma lärare i skolans yngre åldrar. Den syftar till att undersöka hur lärare resonerar kring vad som ingår i elevens språkutveckling och hur språkutvecklingen påverkas av den gruppindelning eleverna ingår i. LÄS MER

  2. 2. Portfolio som arbetsredskap i skolan. : En studie kring portfolio och dataprogrammet Portfolio Manager 2.

    Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Mats Agnarson; [2008]
    Nyckelord :working tool in school computer programme Portfolio Manager 2 digital portfolio administrative tool regarding the school subject woodworks and textile craft was positive; Portfolio digital portfolio Portfolio Manager 2 elevportfolio som arbetsredskap skola pedagogik pedagogiskt lärande redskap elev lärare dator datorn slöjd bild teknik idrott;

    Sammanfattning : Portfoliometodik är idag ett känt begrepp, likaså digital elevportfolio. Båda dessa begrepp, och en av de programvaror som främst är utvecklade för att vara en aktiv digital elevportfolio, har en central roll i den här studien. Portfolio Manager 2, som programmet i fråga heter, är utvecklat i Sverige av svenska pedagoger. LÄS MER

  3. 3. Språkinlärning genom skapande ­ Hur man kan arbeta med skapande för att stimulera barn språkutveckling

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ida Jonsson; Erik Gustavsson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att visa på hur man med hjälp av skapande och kreativa meto-der kan arbeta med barns språkutveckling i förskola och förskoleklass.Vår datainsamling bygger på ett antal samlingar som vi genomfört i förskola/förskoleklass.Vi dokumenterade våra samlingar med fotografier och ljudinspelning. LÄS MER