Sökning: "Andersson Sara"
Visar resultat 1 - 5 av 357 uppsatser innehållade orden Andersson Sara.
1. "Alla är olika, men alla behövs, alla är viktiga"
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra förskollärares upplevelser av möjligheter och utmaningar för inkludering av barn i behov av särskilt stöd. Vi har genom semi-strukturerade intervjuer synliggjort vad åtta förskollärare upplever är utmaningar att inkludera barn i behov av särskilt stöd. LÄS MER
2. The Missing Student: Construction of an Alternate Reality Game – A pitch to attract applicants to the Game Design & Technology Master’s programme
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : The master’s program Game Design & Technology at the University of Gothenburg wants to try new ways of marketing the program to potential students and has created this Bachelor’s for that purpose. By advertising using a game, one reaches people that are already interested in the area and by having an interactive advertisement such as an Alternate Reality Game (ARG) one can have the target group interact with each other further solidifying their interest. LÄS MER
3. Förskollärarens syn på lärmiljöns betydelse för barns samspel i den fria leken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Vi har under vår verksamhetsförlagda utbildning observerat brister i flertalet lärmiljöer. Vi har noterat en avsaknad av inbjudande lärmiljöer där verksamheten har brustit när det kommer till att skapa en naturlig interaktion mellan lärmiljö och barns samspel. LÄS MER
4. Undervisning för de yngsta barnen i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares konstruktioner av undervisning
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med vår studie var att utifrån förskollärares beskrivningar synliggöra olika konstruktioner av undervisning för de yngsta barnen. Studien grundar sig i socialkonstruktionismen som redogör för att våra erfarenheter och uppfattningar om omvärlden är socialt konstruerade. LÄS MER
5. Kan vi möta barn som utsätts om vi inte frågat om utsattheten? – En kvalitativ studie om yrkesverksammas perspektiv på arbetet med kommersiell sexuell exploatering av barn
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to explore professionals' perspectives on their work and responsibility in relation to children who are exposed to commercial sexual exploitation. The method chosen for this study was qualitative semi-structured interviews, that included a vignette, with professionals working with children, both social service workers and counselors. LÄS MER