Sökning: "Andréa Norberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Andréa Norberg.

  1. 1. Contextualizing slow fashion – disentangling meanings of sustainable clothing consumption among young professionals

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Andrea Norberg; [2019-07-03]
    Nyckelord :Sustainability; Slow fashion; CCT; Identity; Status; Slow fashion consumer; Young Professionals;

    Sammanfattning : Research on the slow fashion consumer and their identity formation through clothing consumption is scarce. This qualitative study aim to contribute with insights into slow fashion and sustainable clothing consumption from a consumer perspective. LÄS MER

  2. 2. Effektivisering av operativt inköp : Fallstudie på Uddeholms AB

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Andréa Norberg; [2018]
    Nyckelord :Lean; Administration; Operational Purchases; Waste; Information Management in purchasing; Continuous Improvement; Improvement Tools; Lean; administration; operativt inköp; slöserier; informationshantering inom inköp; ständiga förbättringar; förbättringsverktyg;

    Sammanfattning : Purpose: Investigate operational purchasing in industrial companies in Sweden. Furthermore, the study aims at investigating how companies work with continuous improvements in the operational purchasing process, measuring and evaluating results. LÄS MER

  3. 3. Den obemannade klädbutiken : En kvantitativ studie om upplevelsen av servicekvalitet för generation Z gällande personlig interaktion & självserviceteknologi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ewonne Hultkvist; Andrea Norberg; [2017]
    Nyckelord :Generation Z; Personal Interaction; Self-Service Technologies; Service Quality; RSQS; Attribute-based model; Generation Z; Personlig interaktion; Självserviceteknologi; Servicekvalitet; RSQS; Attributebased model;

    Sammanfattning : Med anledning av det förändrade konsumentbeteendet saknar författarna aktuell forskning som behandlar den nya generationens upplevelse av servicekvalitet gällande personlig interaktion samt självserviceteknologi. Hur värderar framtidens kunder den tillgänglighet som de digitala verktygen erbjuder och hur påverkas kundens syn på värdet av personlig interaktion? Studien syftar till att analysera och förklara hur generation Z upplever servicekvalitet gällande personlig interaktion samt självserviceteknologi i klädbutiker. LÄS MER

  4. 4. Undvika det 9:e slöseriet: identifiering och anpassning av behov och krav vid implementering av visuella styrtavlor i ett litet tillverkande HVLV företag

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Andréa Norberg; Victoria Fridholm; [2016]
    Nyckelord :Lean; Muda; 9th waste; HVLV; visual production boards; production meetings; daily operations; continuous improvement; Lean; Muda; 9:e slöseriet; HVLV; visuella styrtsvlor; produktionsmöten; daglig styrning; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : Lean has been adapted by various industries and applied to differing processes in the world as a means of improvement and competitiveness. In the implementation of Lean, the focus is usually on eliminating the 7 + 1 wastes (Muda) through continuous improvement. LÄS MER