Sökning: "Andréas Hagen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Andréas Hagen.

  1. 1. - Jag har en idé! - Vad sa du, sa du? : En studie om den kommunikativa förmågans betydelse för kreativitet i stora organisationer

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sara Magnusson; Andreas Johanssen-Hagen; [2016]
    Nyckelord :Internal communication; internal communication channels; strategic internal communication; information flow; creativity; innovative culture; communication; idea generation; communication; employees; leadership innovative; organisation; Intern kommunikation; interna kommunikationskanaler; strategisk intern kommunikation; informationsflöde; idégenerering; informationsspridning; medarbetare; kommunikation; personal; ledarskap; innovativ; organisation;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain understanding of how the communicative ability affects creativity in an organization. Qualitive research with semi-structured questions with a purpose of collecting material from four respondents. LÄS MER

  2. 2. Att upprätthålla en relation : En studie om hur organisationer i konsultbranschen arbetar med Talent Management för att behålla sina talanger

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Andreas Johanssen-Hagen; Niklas Hjorth; Alexander Olsson; [2016]
    Nyckelord :Talent Management; personalomsättning; behålla personal; utveckling; utbildning; kultur; Talent Management System; rekrytering; administrering;

    Sammanfattning : Sammanfattning:              Att Upprätthålla en Relation   Datum:                               2016-05-27.   Nivå:                                  Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 HP. LÄS MER

  3. 3. Prisstrategier : En studie om dynamisk prissättning på Major events

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Patrik Evers; Andreas Hagen Oscarsson; [2013]
    Nyckelord :Dynamic pricing; Segmentation; Price discrimination; Major events; Dynamisk prissättning; segmentering; prisdiskriminering; Major events;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this Bachelor is to analyze how the organizers of a Major event price their tickets and how these strategies consistent and differs from dynamic pricing. The study also aims to analyze whether there are conditions for dynamic pricing in Major events in the future. LÄS MER