Sökning: "Andrea Brodin"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Andrea Brodin.

  1. 1. A review of Sweden’s cyber security actors through the lens of Assemblage theory

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Andrea Brodin; [2019]
    Nyckelord :Cyber security; Sweden; public-private partnerships; assemblage theory; national security; friction; assemblage; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Our entire society relies on technologies to function. Critical infrastructure like: water, power, transportation and communication systems amongst other things are technologies connected to the cyberspace. LÄS MER

  2. 2. Kausaliteten mellan temperaturökning och konflikt: Mekanismerna som förklarar sambandet i Burkina Faso respektive Mali

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Ellen Edman; Andrea Brodin; [2018]
    Nyckelord :Mali; Burkina Faso; Resursbrist; Temperaturökningar; Väpnad konflikt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I en allt varmare värld diskuteras klimatförändringars konsekvenser mer frekvent. Forskare har presenterat kausala samband mellan temperaturökning och konflikt. Fältet är dock fragmenterat och andra forskare har ifrågasatt dessa teorier. LÄS MER

  3. 3. Svenska varumärkens kulturella värden

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Brodin; Linda af Kleen; [2002]
    Nyckelord :Business studies; cultural values; culture; brands; Hofstede; Kapferer; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Background: Today many companies are competing to get space in our minds. Companies spend a tremendous amount of money on building strong brands. It is not just about making us aware of their logo, today it’s more about giving the brand a ”soul” and to load it with different values. LÄS MER

  4. 4. Svenska varumärkens kulturella värden

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Brodin; Linda af Kleen; [2002]
    Nyckelord :Business and economics; kulturella värden; kultur; varumärken; kärnvärden; Hofstede; Kapferer; Staffan Hård af Segerstam; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag slåss många företag om att få en plats i vårt medvetande och de lägger därmed ut stora summor på varumärkesbyggande och varumärkesvård. Det handlar inte längre om att bara pränta in logotypen, utan även att ge sitt varumärke en "själ" och ladda det med olika värden. LÄS MER