Sökning: "Andreas Bruzelius"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Andreas Bruzelius.
1. Kvalitetssäkring för Wikipedia
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik; Lunds universitet/EkonomihögskolanSammanfattning : Information har gjorts tillgänglig via internet, till en sådan grad att dess tillgänglighet orsakar tvivel på trovärdighet. Vår kvalitativa studie kommer belysa olika kvalitetssäkringsprocesser från det användardrivna Wikipedia samt en handfull svenska expertdrivna encyklopedier för att göra en analys som ämnar att besvara huruvida användargenererad information är pålitlig eller inte. LÄS MER
2. Det digitaliserade servicemötet - en studie av relation och självservice
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Ämne: Magisteruppsats, 10p, Institutionen för Service Management, Lunds universitet Författare: Andreas Bruzelius, Ola Hallenheim Handledare: Carl R Hellberg, Pia Siljeklint Problemdiskussion: Den forskning som främst återges i service managementlitteraturen bygger på att människor träffas i ett servicemöte där frontpersonalen ”levererar” service. Ofta betonas frontpersonalens stora roll som deltidsmarknadsförare och de stora resurser som tjänsteföretag bör lägga på att stödja frontpersonalen för att servicemöten skall bli lyckade och skapa värde för såväl företag som kund. LÄS MER
3. Privately held firms: A study of relative valuation in the Nordic region 1998-2005
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : The notion that a closely held company all other things equal should attract a lower valuation compared to its publicly traded peers is widely accepted among both valuation professionals and academics. Limited marketability, lack of diversification for major shareholders and the monitoring benefits of public stock markets are some potential determinants of this discrepancy. LÄS MER
4. Gör gästen en tjänst (?) En studie av gästinvolverad tjänsteutveckling i hotellbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problemdiskussion: Inom Service Managementforskningen betonas kundens mycket stora betydelse. Som tjänsteleverantör skall man vårda sina kundrelationer, och för att skapa en varaktig relation krävs att tjänsten som erbjuds upplevs som konkurrenskraftig och svarar till kundens förväntningar. LÄS MER