Sökning: "Andreas Ekängen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Andreas Ekängen.

  1. 1. Upplevelsen av framgångskriterier inom projekt : En kvalitativ studie med fokus på besöks- och evenemangsnäringen.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Andreas Ekängen; [2022]
    Nyckelord :Tourism- and event industry; Success criteria; Project success; Measuring success in projects.; Besöks- och evenemangsnäring; Framgångskriterier; Projektframgång; Mätning av framgång inom projekt.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att studera hur projekt inom besöks- och evenemangsbranschen avgör huruvida ett projekt varit framgångsrikt eller ej.Efterföljande frågeställning Hur är upplevelsen av framgångskriterier inom projekt i branschen? fördjupar ämnet ytterligare. LÄS MER

  2. 2. Resemotivet image & dess betydelse : En enkätstudie om hur resemotiv med fokus på image har en betydande roll

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Andreas Ekängen; Björn Friberg; [2021]
    Nyckelord :Image; cognitive image; affective image; WOM eWOM; Staycation; Travel motives; Image; Kognitiv image; Affektiv image; WOM eWOM; Staycation; Resemotiv;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att utifrån resemotivet image studera på vilka sätt image och dess indelningarutgör faktorer när turisterna väljer destination att besöka. Med ‘dess indelningar’ syftar vi till att undersöka kognitiv och affektiv image har en betydande roll för människor bosatta i Sverige när de väljer att semestra i landet. LÄS MER

  3. 3. Imagen av Karlstad och hur den framställs : En turismvetenskaplig studie om Karlstads image och hur aktörer arbetar med denna för en ökad besöksnäring.

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Andreas Ekängen; Björn Friberg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER